Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JeppeB
Goddag :)

Jeg har lige fået købt og sat op en panasonic plasmaskærm, den model der hedder G10.
Skærmen kan vise kan FullHD, altså 1080p. Mit spørgsmål er så at når jeg forbinder min bærbare PC via. et DVI->HDMI kabel, skal jeg så ændre bærbarens skærmopløsning til 1920x1080? Da fladskærmen jo kan køre den samme opløsning. Og er der ellers nogle indstilninger jeg skal ændre for at få det bedste billede når jeg ser film? :)

Mvh. Jeppe.
Brugeravatar
Af koenigs
Du skal ændre opløsningen til 1920x1080 på din bærbare.

Hvilke indstillinger du skal lave på dit TV og den bærbare, afhænger af mange ting. Der er du lige nødt til prøve først, så du kan bedømme det.

Heldigvis har man ofte virkelig gode muligheder for at instille alle mulige ting på computeren, såsom gamma, RGB, hvidbalance ovs. På den måde kan en PC være en rigtig god filmafspiller. Ofte giver PC'en også en virkelig god opscalering grundet de mange hestekræfter en pc kan have. Da jeg selv brugte HD projektor havde jeg meget glæde af min PC som afspiller, da kvaliteten overgik min Samsung DVD m. DVI og min Xbox 360 med component, med flere længder.

På den negative side, bruger en PC ofte uforholdsmæssigt meget strøm i forhold til en standalone afspiller ;)