Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af schulle
Jeg har åbenbart ikke været specifik nok. Har yousee plus abonnment og en tilhørende boks (samsung - obligatorisk), hvor man bl.a. kan optage, spole, pause udsendelse mm. Herudover er der også start forfra, Cinema og arkiv funktioner tilknyttet som alle kræver at man er på internettet.

Det der undre er, at jeg har webspeed (you see) og at der lyser grønt under "link" på boksen som skulle være tegn på at der er adgang til internettet. Alligevel fungerer funktionerne start forfra, Cinema og arkiv ikke.
Af dkscan
Du skrev tidligere:

Internettet er tilkoblet via "connector" som fulgte med i yousee plus pakken.

Hvad er det for en connector?
Det hænger nemlig ikke rigtig sammen med at du nu skriver, at du har internet via YouSee. Hvis man ikke har internet via YouSee kan boksen få sin netforbindelse via dens indbyggede kabelmodem. Så skal den blot have sin almindelige antenneforbindelse. Hvis man har en vægdåse med separat datastik, så skal antenneforbindelsen tages derfra ved hjælp af den medfølgende adaptor.

Hvis man allerede har internet via YouSee (tidligere kaldet Webspeed), så kan man ikke bruge boksens kabelmodem. Så skal man i stedet bruge dens ethernet-stik som forbindes til ens router og boksen skal sættes op til dette.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Her melder jeg mig lige ind igen:
Jeg har internet og kabel-TV fra Yousee (separate abonnementer), og digital-boksen kan nu godt tilsluttes antennestikket alligevel. Det ene udelukker ikke det andet. Jeg har min boks tilsluttet via "data"-stikket i væggen, som sidder direkte forbundet til min antennesplitter og antenneforstærker. Modemmet til internettet sidder på samme antennesplitter, men bruges ikke til boksen.

Så længe der er returvej i antenneanlægget (hvilket jo også er en forudsætning for at modemmet til internettet virker) så skulle boksen virke uden ekstra ethernet tilslutning.
Af dkscan
yakken skrev:Så længe der er returvej i antenneanlægget (hvilket jo også er en forudsætning for at modemmet til internettet virker) så skulle boksen virke uden ekstra ethernet tilslutning.
Det er øjensynlig ikke en opsætning, som YouSee understøtter officielt.
Ifølge http://yousee.dk/privat/kundeservice/di ... p?id=15473 skal man tilslutte boksen via en router, når man har bredbånd fra YouSee.

I den udvidede brugervejledning på http://download.tdc.dk/pub/kabeltv/pdf/ ... _bokse.pdf skriver de også:

Har du Bredbånd fra YouSee eller Dansk Kabel TV, skal du tilslutte til internettet via boksens Ethernet-port, og det kan du i øvrigt vælge at gøre, uanset hvem du har som bredbåndsudbyder.

Der må være en grund til, at de skriver som de gør.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Mit udstyr er sat op af TDC og Yousee selv uden min indblanden, så det må væres deres egen hovedpine. Da der ikke tidligere havde været åbnet for returvej i mit system var det nødvendigt med et teknikerbesøg, hvor både internet og kabel-TV blev tilsluttet samtidigt - boks for sig og modem for sig på hver sin port i antennefordeleren, og ingen yderligere kontakt mellem enhederne.

Min pointe er blot, at det altså kan lade sig gøre at få udstyret på nettet uden at benytte ethernet-porten, hvis blot systemet har returvej.
Af schulle
Tak for alle jeres input.

Ringede til Yousee og fik den fejlmeldt. Og dagen efter kom der en tekniker og sagde, at der højest sandsynlig var en periodisk fejl ved boksen !!! Det var ikke første gang han havde konstateret dette. Hans egen medbragte boks var der ingen problemer med. Jeg får tilsendt en ny boks inden for en uge. Lyder til at Yousee stadig har nogle børne sygdomme med boksen.