Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg har længe ønsket mig et TV med fri picture-in-picture (PIP) for alle kanaler, analog/DVB-C fra YouSee, via intern tuner (interne tunere), og var sikker på, at det blot var et spørgsmål om at gribe dybt nok i lommen.

Men nu har jeg søgt på nettet (DK og internationalt) nærmest hele weekenden og har ikke fundet et TV med den funktionalitet endnu. Det er svært at finde information om dual tuner i oversigter om specifikationer. Endsige DVB-C/MPEG4 tunere.

Findes det TV?

Nogen der har bud på, at det er funktionalitet der bliver udbredt indenfor, lad os sige, det næste halve år?
Af soren10
Tak for svar.

Ja, den spille ser ud til at klare opgaven. Men det ligner også, at TV'et har to tunere for at kunne klare optage opgaven. Og PIP med to TV kanaler er en bonus, så længe der ikke optages.

Det jeg søger finder jeg naturligvis et kæmpe gode. Men det må på den anden side være lidt svært for producenterne at lave unden at det medføre en mer pris, der er farlig, da den ikke tilbyder ret meget ekstra. Altså et produkt som de fleste vil gå uden om.

Så det findes kun på absolut flagskibe, der, som denne, er dobbelt så dyr som andre topmodeller.

Desværre.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
NAD producerer ikke TV, som kan kaldes "flagskibe" i andet end deres eget sortiment. De skiller sig ikke specielt ud blandt resten af markedet.

Det er nok for at spare, at man ikke indkluderer 2 af hver tuner i alle TV, og selv i modeller med 2 tunere finder man ikke PIP pr. default. Se eksempelvis de separate bokse man kan få med optagerfunktion - her kan den ekstra tuner ikke bruges til PIP.