Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Frederiksberg
Hej,

Jeg er i sidste ugen blevet ejer af en Panasonic G10E fladskærm. Fladskærmen er købt i Elgiganten til kr. 6.999,00. Jeg havde, inden jeg købte skærmen, læst om at nogle oplevede støjen fra blæserne bag på skærmen, som generende.

Efter at have taget tv'et i brug må jeg desværre konstatere, at blæserene laver en hørbar summen, som også er hørbar ved almindelige udsendelser i stille passager og scener samt selvfølgelig ved lav volumen. Jeg sidder cirka 2,5 meter fra skærmen og den står ikke op af væggen.

Er der nogen, som ved, om der er nogle løsninger på dette problem, eller om der kan være forskel fra eksemplar til eksemplar?

Jeg er klar over, at hørelsen ikke er ens hos os mennesker, men da jeg har læst, at nogle skal helt hen til fjernsynet for overhovedet at kunne fornemme den summende lyd, var mit håb, at jeg kunne være uheldig at have fået et tv, med blæsere der er relativt hørbare.

Jeg har i en lignende tråd læst, at det skulle dreje sig om tidlige eksemplarer af G10'eren, men jeg ved ikke, om andre eventuelt kan bekræfte dette?

Jeg håber, at der en eller flere som har lyst til at smide en kommentar.

Venligst, Jan
Af DanK
Jeg fik mit g10 i fredags, også købt hos elgiganten. Jeg kan kun, høre summen når lyden bliver slået fra, men det er meget svagt, for konen kan slet ikke høre det :D

Dan
Af Frederiksberg
Det er selvfølgelig rart for dig, at du ikke kan høre blæserne, når du ser tv, og kun svagt når du tager lyden af. Det gør sig desværre ikke gældende for den Panasonic-skærm, jeg har købt. Blæserne kan høres selv ved moderat lydniveau omkring niveau 10, og når lyden tages af, kan de tydeligt høres.

Hvis der er andre, der har erfaringer med problemet, og selvfølgelig allerhelst mulige løsninger, er kommentarer meget velkomne.

Især tænker jeg på, om problemet eventuelt kun gør sig gældende for de første eksemplarer af G10'eren og ikke de nyeste producerede eksemplarer?

De tråde jeg har læst i, er oftest et halvt år gamle, så jeg tænker, at problemet måske kunne være udbedret på de (fleste) modeller, som er i butikkerne nu.

Venligst, Jan