Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Perfod
Hvad er den korrekte højde for et tv.

Mit tv er 42" og der er 86cm til midten eller rettere 61cm til hvor billedet starter målt fra gulvet.hvad er jeres mål.

og kender i evt hvad der anbefales. jeg ved bare det ber bedre at kigge en anelse ned end det er at kigge en anelse op
Af Fing
Synes det passer hvis fjæs er i højde med midten af skærmen, så det afhænger også lidt af møblementet.
Brugeravatar
Af koenigs
Det afhænger lidt af størrelsen på TV'et. Men på 32-42" er det ergonomisk og behageligt at dine øjne kigger på billedets øverste kant når du ser lige ud. Altså vinkelret.

Er tv'et større, kan kan hæve højden lidt.

Det vigtigste er at man ikke kigger for meget opad. Har du prøvet at sidde på foreste række i biografen?
Af Michael B.
koenigs skrev:Det afhænger lidt af størrelsen på TV'et. Men på 32-42" er det ergonomisk og behageligt at dine øjne kigger på billedets øverste kant når du ser lige ud. Altså vinkelret.

Er tv'et større, kan kan hæve højden lidt.

Det vigtigste er at man ikke kigger for meget opad. Har du prøvet at sidde på foreste række i biografen?
Går ud fra at du mener når man står op ik? :) mit skal også op at hænge her om ik så længe, og det er 42" pana ga11, så den optimale for mig er øverst kant når jeg står op? :)
Af Fing
Går ud fra at du mener når man står op ik?.

Når man står op? Kun hvis du har tænkt dig at stå op mens du ser på TV.
Du skal ikke hænge dit TV højt op på væggen. TV skal efter min mening hænge så dit hoved er i en behagelig position når du ser på det. For mig er det når du kigger omtrent ligeud.
Brugeravatar
Af truehorses
Helt iorden højde....hvis møblementet består af lutter højstole... :D

Midten af tvèt bør være i øjenhøjde når man henkastet ser tv i sofaneseren.... :p
Af Michael B.
hehe...godt så :)