Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Mit spørgsmål går på hvad forskelllen er på disse to skærme?

Er de begge to 3cm tykke eller er det kun PS50B855'eren ?

Der er lidt over 3000kr forskel på dem inde på www.cinemagic.dk og kan ikke lige hitte frem til hvorfor der skal være denne forskel..

Nogen der kan forklare det?
Af Nick_S
855 er den danske model der dermed garanteret virker til de danske forhold og du får garantien fra Samsung Danmark, dermed også Samsung Prestige Service.
Tjek evt din postbakke her på siden :)
Af bleze
Jeg kan anbefale at lære at bruge en søge funktion. Det er en super smart feature som er rar at kunne i mange sammenhænge ;)
Af PappaBear
har nu brugt søgefunktionen, men er ikke blevet kolgere på om de 2 modeller er lige slim (dvs 3 cm). Desuden står der på cinemagic.dk at 850'eren har 3 HDMI indgange mens 855'eren har 4? Præcis hvor identiske er de to skærme? For hvis det KUN er at 855'eren er en DK model synes jeg at prisen er sat for høj..
Af kskruger
PappaBear skrev:har nu brugt søgefunktionen, men er ikke blevet kolgere på om de 2 modeller er lige slim (dvs 3 cm). Desuden står der på cinemagic.dk at 850'eren har 3 HDMI indgange mens 855'eren har 4? Præcis hvor identiske er de to skærme? For hvis det KUN er at 855'eren er en DK model synes jeg at prisen er sat for høj..
Det er en fejl, hvad de skriver - 850'eren har 4 HDMI indgange.
Af RAR6
PappaBear skrev:anyone? O_O
Du kan ikke se forskel på de 2. Rent designmæssigt er de ens (også med HDMI-porte)

855 er som tidligere er nævt den danske udgave.
Dermed er den tilpasset software-mæssigt til DK men mange har købt 850 og den fungerer uden problemer også i DK.

På 855 medfølger Samsung Danmarks Prestige Service. Det betyder bla. at hvis du får problemer de første 2 år sender Samsung en tekniker hjem til dig for at afhjælpe problemet. De siger de kommer dagen efter - den holder ikke helt - men du skal altså ikke selv indlevere dit fjernsyn der hvor du har købt den mv. Så det er i princippet denne service du betaler ekstra for.

Flere har problemer med brummen/summen på begge modeller
Se evt denne tråd: http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... t=ps50b855
Jeg har selv et 855 men sender det retur og køber en anden model pga summen.

Her kan Samsungs Prestige Service ikke hjælpe dig ret meget men hvis du kan finde en uden summen får du et af de bedste tv til prisen.
Af PappaBear
Mange tak for hjælpen ;)

Har godt læst omkring brumme-problemet, og det er også det eneste der får mig til at tøve mht til at købe det.

Men nu skriver du at du vil bytte dit og anskaffe et andet. Kom til at tænke på hvilke alternativer har du i tankerne?

Har selv tænkt på pana 50" G10 og LG 50" PS8000
Af RAR6
PappaBear skrev:Mange tak for hjælpen ;)

Har godt læst omkring brumme-problemet, og det er også det eneste der får mig til at tøve mht til at købe det.

Men nu skriver du at du vil bytte dit og anskaffe et andet. Kom til at tænke på hvilke alternativer har du i tankerne?

Har selv tænkt på pana 50" G10 og LG 50" PS8000
hehe tør næsten ikke skrive det.... Samsung UE46B8050...Så jeg er ikke sikker på det er et svar du kan bruge til ret meget ;)

Jeg ved godt det ikke er plasma og ikke 50" men jeg gider bare ikke bøvle mere i det summen - jeg har fået et byttet og haft tekniker på nr 2 - så jeg har givet op med at få et "lydløst" 850/855, men jeg er stadig vild med designet og der ligner B8050 jo meget.
Min bror har en pana V10 og det er også et godt billede men jeg kan ikke li deres design.... nogle siger også at G10 har lidt støjproblemer med blæseren?? ... min brors V10 er dog "lydløs"

Jeg ville virkelig gerne beholde mit 855 for det er et kanon billede. Jeg har jeg fået lov at beholde det indtil de får B8050éren hjem og jeg havde egentlig håbet på at jeg kunne vænne mig til den summen så jeg alligevel ville beholde det - for B8050 bliver ikke det samme - men efter 1 måned er jeg er nu helt sikker - jeg er ved at gå amok over den irriterende summen - så det bliver altså sendt retur :(