Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af rehpetersen
Jeg er indehaver af et Panasonic TH46PZ85E. Jeg er gået hen og blevet lidt irreteret, på den smule støj blæserne laver. Er der nogle herinde i dette forum, som ved om det vil skade tvet, hvis disse bliver frakoblet. Lyder lidt mærkeligt, at det åbenbart bliver varmere, end de andre modeller som Panasonic laver.
Af kronholm
rehpetersen skrev:Jeg er indehaver af et Panasonic TH46PZ85E. Jeg er gået hen og blevet lidt irreteret, på den smule støj blæserne laver. Er der nogle herinde i dette forum, som ved om det vil skade tvet, hvis disse bliver frakoblet. Lyder lidt mærkeligt, at det åbenbart bliver varmere, end de andre modeller som Panasonic laver.
... tja undskyld, men det er sgu et dumt spørgsmål. Der er naturligvis en grund til at blæserne er dér... Hvis du kun har dit tv tændt i 15 minutter af gangen, så sker der nok ikke noget ved det. Men hvem har det?

Panasonics topmodeller, G10 og V10, har også indbyggede blæsere.
Af rehpetersen
Ja, dumt spørgsmål siger du nok. Er det ikke dem, der ikke kan stilles, men kun dumme svar. Nu har jeg beskæftiget mig med computere i mange år, og i dette område, har man for vane at bruge blæsere på deres grafikkort, da grafikchippen bliver meget varm ved brug. Men det viser sig mange gange, at man sagtens kan bruge passiv køling, altså uden blæsere. Så jeg forstår ikke helt, at du mener det er et dumt spørgsmål. Det kunne jo være at nogle i dette forum havde noget erfaring, hvad dette angår. Er det ikke det man kalder, Jeg alene vide.
Men tak for dit svar
Af kronholm
rehpetersen skrev:Ja, dumt spørgsmål siger du nok. Er det ikke dem, der ikke kan stilles, men kun dumme svar. Nu har jeg beskæftiget mig med computere i mange år, og i dette område, har man for vane at bruge blæsere på deres grafikkort, da grafikchippen bliver meget varm ved brug. Men det viser sig mange gange, at man sagtens kan bruge passiv køling, altså uden blæsere. Så jeg forstår ikke helt, at du mener det er et dumt spørgsmål. Det kunne jo være at nogle i dette forum havde noget erfaring, hvad dette angår. Er det ikke det man kalder, Jeg alene vide.
Men tak for dit svar
Ja held og lykke med at fjerne kølingen fra et grafikkort, som rent faktisk bliver presset lidt. :) Jeg er godt klar over du kan sætte passiv køling på et grafikkort, men tvivler på der er nogen der har produceret passiv-kobber-køling til et TV. Men du kan jo være vores første testperson, og koble dine fra ;)