Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jimmy P
Hej alle.

Så har jeg fået mit længe ventede 50ps8000.

Sidder nu og køre en break in dvd med de indstillinger som bliver anbefalet under testen. Og det er jo helt vildt så let det har til retention. Hvis man f.eks under break in lige går ind i en menu i bare 10-15 sek så hænger menu billedet fast i hvertfald 1 til 2 min efter. 15 sek menu billede giver 2 min retention. Det kan da ikke passe?

Jeg ved godt at fjernsynet er spritnyt, har kørt cirka en time, men ville da mene at der skulle mere til.
Af Perfod
Jimmy P skrev:Jeg har bestilt min hos dansk it lager og de har garanteret mig at det er en dansk model. Skærmen koster 9000 kr og det har jeg indvilliget i. Tog også kontakt til komplet.dk og deres skærme var ikke danske modeller. Ihvertfald ikke deres ps8000.

Jeg har ikke set skærmen i virkeligheden, kun på billeder. Så jeg har bestilt i blinde. Håber sgu det går.

Men læste lige under nyheder at Lg smider en 3d skærm i handlen allerede i marts. Damn :)
Underligt jeg har lige købt min hos kompett og der er ingen problemer , jeg har haft LG uden på den gratis...
Af Jimmy P
Ok. Det er jo godt nok, ringede til komplett.dk og spurte om det var danske modeller og det sagde han nej til.
Af Ramuchamp
Jeg tror godt du kan være rolig :).. I starten har det ret nemt til retention, af hvad jeg har forstået, men efter de 200 timer skulle retention vist nærmest være ikke eksisterende. Og så er det også noget med, at den skruer op for kontrast når man går i menu og tekst-tv? (hvilket gør retention værere)
Af forzajuve24
Hejsa har også sådan en dejlig skær og har lige købt et kort til indførelse i skærmen så den er yousee klar, jeg får dog først yousee om et par uger, muligvis en måned, men er der andre der oplever samme problem som therunemeister, at det ikke duer, for det lyder da vildt skidt.