Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af focus01
Hej stef4690 og alle i andre

Bare fint du kører videre på min tråd, det giver gode kommentarer.

Du skal helt klar vælge Samsung Slim, det sætter prikken over i'et, og noget ordentlig antennekabel/stik

Selv har jeg haft en del Radio/TV special butikker for nogen år siden, og har gennem tiderne sammenlignet TV i den grad, og har selv haft ca. 10 high end modeller i Sony og et par B&O, alt sammen med billedrør. Det drejer sig vel i bund og grund om hvad man selv lægger vægt på, for mit vedkommende er Plasma bortdømt pga. et utidssvarende elforbrug i disse miljø tider. Panasonic specielt pga. et dårligt design som Panasonic ikke kan være bekendt. (Har selv været storforhandler af Panasonic) - men deres kvalitet er ikke til diskution efter min mening, SUPER

Er stadig i tvivl om der skal vælges 40 eller 46" med en seer afstand på 3 -4 meter
Af torpedo
focus01 skrev: Er stadig i tvivl om der skal vælges 40 eller 46" med en seer afstand på 3 -4 meter
Du bør ikke bortdømme 46" pga. af denne seer afstand, den er meget almindelig for tv i denne størrelse.
Af focus01
Helt enig, helst vil jeg købe 46", men da væggen den skal hænge på er ret lille, forsøger jeg vel at finde en undskyldning for en 40"
Desuden synes min kone at "et stort sort billede på vægen" er meget lidt pænt. Vi slår plat og krone nu her i aften, så bliver det det.
Tak for input
Af stef4690
focus01:

Skriv venligst hvis du ved nærmere om den billigste pris hos netforhandler, samt hvor man kan købe dlna internet dongle'n + slim ophæng.
Brugeravatar
Af CrazyA
Hej

Først vil jeg sige, at det med at fravælge 46" pga. Problenmer med tekster. Det tror jeg ikke du vil opleve problemer med, i starten skal man selvfølgelig lige vende sig til det. Men efter en uges tid, tror jeg ikke du vil opleve det som noget problem.
Jeg kører selv med Samsungs 50" plasma, og jeg sidder ca. 3,5 meter fra skærmen, og syntes ikke "længere" at jeg har problemer mht. Tekst.

Ang. Vægbeslag, så købte jeg mit hos Expert. De sagde det var deres egen model, hvad de mener med det ved jeg ikke. Men det er et supert beslag, nem at montere (10-15 min), gør at tv´t hænger helt ind til væggen og så koster det kun en 1/3 del af hvad Samsungs originale koster. Og da du alligevel ikke kan se beslaget, når først tv´t er hængt op. Så kan det jo være fuldstændig ligegyldig hvordan beslaget ser ud.
Af stef4690
Okay. Lyder da interessant. Men er dette beslag så ligeså tyndt som samsung's eget slim?

Jeg kan se at du ejer en HT-WS1 soundbar? Kigger selv på sådan en? Hvordan er den? Hvor god er lyden og hvor højt kan den evt. spille? Kan den fungere som stue anlæg og ikke kun til tv/film, tror du?
Brugeravatar
Af CrazyA
stef4690 skrev:Okay. Lyder da interessant. Men er dette beslag så ligeså tyndt som samsung's eget slim?

Jeg kan se at du ejer en HT-WS1 soundbar? Kigger selv på sådan en? Hvordan er den? Hvor god er lyden og hvor højt kan den evt. spille? Kan den fungere som stue anlæg og ikke kun til tv/film, tror du?
Nu ved jeg ikke lige hvor tyndt Samsungs beslag er, men kan oplyse dig om at mit tv med Expert´s beslag hænger ca. 1 cm fra væggen :)

Mht. Soundbar´n så er lyden ok, det er absolut en forbedring ift. De indbyggede højtaler. Men man skal selvfølgelig være klar over, at det på ingen måde har noget med sourround at gøre, da det kun er 2.1 lyd. Men er man bare ude efter en god stereo lyd, så kan jeg absolut anbefale den.
Hvad angår brugen af den til stue anlæg, så var det i hvert fald ikke noget jeg ville gøre. Da jeg på ingen måde syntes at lyden er god nok til det, men det må jo selvfølgelig være op til den enkelte at afgøre, alt efter hvilke krav man stiller til lyden på sin musik. Jeg er sikker på at hvis du går en tur i Fona eller Expert, så kan du sikkert høre en da de plejer at have dem udstillet. Det kan selvfølgelig godt være svært at bedømme, når der er en masse andet baggrundsstøj.
Den lidt mere frække løsning er at bestille en på nettet, hvis du så ikke er tilfreds med den, så kan du jo returnere den iht. Købelovens 14 dg fortrydelsesret ;)

Jeg har skrevet an lille anmeldelse af baren på denne side http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=13954 Her kan du læse lidt mere om den.
Af Ninom
har 6000 modellen, som er tæt på at være det samme som 7000! Sløret på de ældre modeller er nem at se når du spiller HD film / Blu-ray så vil da anbefale at i tager 8000, ellers er der jo også LG med et rimelig slim design
Af focus01
Hej CrazyA

Forleden var jeg i Expert, der havde de en opstilling med Samsung PS50B855 TV som du har, 3 Loeve i forskellige modeller, Samsung 8050 i 40", LG 8500 og 9000, samt 3 Panasonic.
Jeg ved herfra Forum at 855 har brumme problemer, derfor stod jeg flere gange med ørene helt inden i skærmen samt så tæt på bagsiden som overhovedet muligt, og jeg kunne ikke høre bare en anelse brummelyd. Jeg spurgte indehaveren om det var et problem, og han sagde at efter det var blevet drøftet her i Forum, kom der mange henvendelser fra kunder som lige pludselig kunne høre mislyde, disse kunder var alle blevet besøgt af deres tekniske afdeling, og efter en fælles lytter var alle glade igen og uden at der var blevet indgreb af nogen art.

Det jeg ville sige er, at 855 havde det beste billede af samtlige ovennævnte, - efter min opfattelse af billed og farve kvalitet, og et rigtig flot design, jeg er bare bange for at få en brummer, ellers var den købt. Hvad er din oplevelse? Vi raflede os frem til en 46" - men en 50" kan "presses" ind
Af RAR6
focus01 skrev:Hej CrazyA

Forleden var jeg i Expert, der havde de en opstilling med Samsung PS50B855 TV som du har, 3 Loeve i forskellige modeller, Samsung 8050 i 40", LG 8500 og 9000, samt 3 Panasonic.
Jeg ved herfra Forum at 855 har brumme problemer, derfor stod jeg flere gange med ørene helt inden i skærmen samt så tæt på bagsiden som overhovedet muligt, og jeg kunne ikke høre bare en anelse brummelyd. Jeg spurgte indehaveren om det var et problem, og han sagde at efter det var blevet drøftet her i Forum, kom der mange henvendelser fra kunder som lige pludselig kunne høre mislyde, disse kunder var alle blevet besøgt af deres tekniske afdeling, og efter en fælles lytter var alle glade igen og uden at der var blevet indgreb af nogen art.

Det jeg ville sige er, at 855 havde det beste billede af samtlige ovennævnte, - efter min opfattelse af billed og farve kvalitet, og et rigtig flot design, jeg er bare bange for at få en brummer, ellers var den købt. Hvad er din oplevelse? Vi raflede os frem til en 46" - men en 50" kan "presses" ind
Jeg tror du har mødt en "god" sælger !!

Jeg er selv overbevist om at 855 har det bedste billede af dem du nævner - derfor jeg nu har nr. 2 855 hjemme på prøve - men du kan IKKE høre det summen i butikken.
Jeg fik også samme besked i Expert: "De havde ikke fået nogen retur"...

Jeg har også haft besøg fra Samsung Prestige Service og vi har haft en fælles lytter og jeg er IKKE glad og ikke tilfreds......
Jeg fik ikke lavet noget indgreb for han kunne ikke gøre noget !:(

Jeg synes også aftemningen viser at ikke alle er tilfredse
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=13899

Der er flere der igen og igen siger at plasma har en summen og ikke helt tror at problemet er så stor (jeg var selv en af dem). Jeg tog chanchen men må desværre konstatere at min summen ødelægger min oplevelse af fjernsynet så jeg må "nøjes" med en B8050 som jeg så venter på de får hjem.
Jeg havde håbet at jeg var en af dem der fik en uden summen for det er et super tv til prisen men jeg har som nævnt givet op.

Held og lykke ::l
Brugeravatar
Af CrazyA
focus01 skrev:Hej CrazyA

Hej focus01
Nu er jeg en af de heldige, som ikke har en brummer. Mit er helt stille, eneste jeg kan høre er en svag summen, når jeg skifter kanal. Men den summen er så svag, så jeg skal sætte øret helt hen til skærmen, samt jage resten af familien ud af huset :-)
Så jeg er er super tilfreds med mit, det er i hvert fald det bedste tv jeg nogen sinde har haft.
Jeg syntes som du også, at farver og billed står ufatteligt flot. Og så fejler designet jo heller ikke noget :-)
Det eneste problem jeg har med mit, er at jeg ikke rigtigt kan vænne mig til kalibrerings indtillingerne på denne side (Syntes de bliver lidt for røde) Sætter jeg den så på normal, men slår alle de forskellige kredsløb eller hvad det nu heder fra (Dynamisk kontrast osv....) Så syntes jeg det bliver for lyst. Men jeg tør ikke rigtigt skrue for meget ned for lyset, da jeg så er bange for at miste for mange detaljer i billedet. Men alt dette er jo selvfølgelig ikke tv´t skyld, det er bare mig der er sær.
Så for mig, er dette det perfekte tv. Det har så at sige alt det jeg ønsker mig ved et tv. Flot og skrapt billed og lækkert design hele vejen igennem. Pånær lige fjernbetjeningen måske ;)
Du skal dog regne med, at tilslutte ekstern lyd. Da de indbyggede højtalere er meget ringe.
Og til sidst, kan du knibe en 50" ind. Så er det da det du skal ha.

P.S Mit er i øvrigt købt hos Expert
Af focus01
Hej CrazyA

Har lige i dag brugt 4 timer igen på at se på udvalgte flaskærme, og nærlyttet ikke mindre end 3 stk. 855, og der var absolut ingen generende støj på disse 3. Har også aftalt med en forhandler, at den 855 jeg vil købe, må jeg gerne komme og godkende i deres forretning før levering, og de vil gerne kalibrere den samtidig, så jeg kan godkende alt.

855 bliver nu handlet, på trods af at den bruger en del mere strøm end den Samsung LED jeg havde besluttet for mig for, men 855 har et billede og et design jeg bare vil ha

Mvh og mange tak for hjælpen
Focus01
Brugeravatar
Af CrazyA
Hej focus01

Tillykke med handlen. Håber du bliver ligeså glad for det som jeg er.
Nu er jeg ved at have vænnet mig til indstillingerne her på siden, dog har jeg ændret en lille smule ift. dem, og jeg kan simpelthen stadig kun sige whauu, det er bare så lækkert at se på.
I fredags havde vi et hold venner på besøg, da de havde set på billedet/design i 5 min var de fortabt, så igår lørdag hentede de også et :-) De var også heldige, så heller ingen brummer til dem.
Jeg er spændt på at høre om du også er heldig, og om hvad du ellers mener om skærmen. Jeg krydser i hvert fald fingre for, at du får en der ikke brummer.

MVH

CrazyA
Af FRB
CrazyA skrev:Den lidt mere frække løsning er at bestille en på nettet, hvis du så ikke er tilfreds med den, så kan du jo returnere den iht. Købelovens 14 dg fortrydelsesret ;)
Hey CrazyA

Må lige rette dig - det er ikke i henhold til købeloven men i medfør af forbrugeraftaleloven.