Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af foyn4
Har endnu ikke købt den, men det bliver i denne uge. Jeg skal nok huske at melde tilbage. I bilka fås Philips 32'' LCD TV 32PFL5404H til 2980kr.
Af Kaipay
Jeg har bestilt mit ved Wupti til 2999 kr. Jeg skal primært bruge det til gaming (xbox360).

Jeg var efterhånden blevet noget træt af altid at skulle diskutere med konen om hvad vi skulle se. Så nu er det problem ude af verdenen. :-)
Af PeRan
Jeg hopper med her da mit spørgsmål ligger tæt op af og ikke helt retfærdiggør en ny tråd.

32PFL5404H som bliver anbefalet her har jeg også kigget meget på, men hvad er forskellen mellem det og så 32PFL3904H? Forskellen i pris er 300kr, og jeg kan umiddelbart kun finde den forskel at der på den der er dyrere er en DVB-C tuner.

Men nu er den dyrere model også fra 5000-serien hvor den billigere er fra 3000-serien, så der kunne godt være forskel i billedet også, men har ikke kunnet finde nogle tests til at understøtte det.

Er der nogen der ved om forskellen er andet end bare den ekstra tuner?
Af BrianH
PeRan skrev:Jeg hopper med her da mit spørgsmål ligger tæt op af og ikke helt retfærdiggør en ny tråd.

32PFL5404H som bliver anbefalet her har jeg også kigget meget på, men hvad er forskellen mellem det og så 32PFL3904H? Forskellen i pris er 300kr, og jeg kan umiddelbart kun finde den forskel at der på den der er dyrere er en DVB-C tuner.

Men nu er den dyrere model også fra 5000-serien hvor den billigere er fra 3000-serien, så der kunne godt være forskel i billedet også, men har ikke kunnet finde nogle tests til at understøtte det.

Er der nogen der ved om forskellen er andet end bare den ekstra tuner?

Tuneren og et par tilslutningsmuligheder er den eneste forskel. Se selv her, hvis linken virker:
http://www.consumer.philips.com/c/fjern ... 04H%252F12
Af foyn4
Det endte med at jeg købte Philips 32PFL5604H, og det er godt nok en stor skuffelse. Mit 10 års gamle eller mere billedsrørs tv fra prosonic er bedre. Så jeg vil se om jeg ikke kan få pengene tilbage, for så at spare op til et der er bedre.
Af BrianH
foyn4 skrev:Det endte med at jeg købte Philips 32PFL5604H, og det er godt nok en stor skuffelse. Mit 10 års gamle eller mere billedsrørs tv fra prosonic er bedre. Så jeg vil se om jeg ikke kan få pengene tilbage, for så at spare op til et der er bedre.
Hvordan skuffede det? Og hvordan er det gamle bedre?
Hvis du sidder 1 meter fra tv'et med et svagt analogt signal er det klart du bliver skuffet, og så vil en LCD til 3 dobbelt pris ikke hjælpe dig.
Af foyn4
Jeg sidder godt nok meget tæt på (1m-1.5m), og en del af årsagen er nok derfra. Det er helt fint til closeup af ansigter, men når man kommer længere ud til halv og hel billed af personer eller landskab er der en del fnidder og udtværinger. Jeg troede først at det var tuneren eller antennen det var galt med, men så afspillede jeg en DVD film og der var de samme problemer tilstæde. På det gamle tv var der ingen af disse ting ivejen.