Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Jeg har problemer med at få adgang til Yousee Cinema med mit Panasonic v10 skærm. Har yousee plus og har fået tilkoblet internet forbindelse som påkrævet (lyser grænt ved Link knappen) men når jeg vælger "VOD" eller gennem Menu vælger Cinema kan jeg ikke få lov til at komme videre.

Herudover kan jeg ikke ikke få start forfra (starte udsendelse fra begyndelsen) til at virke. Evt. nogen sammenhæng til Cinema problematikken ??

Internettet er tilkoblet via "connector" som fulgte med i yousee plus pakken.

Håber der er nogen som kan hjælpe.
Af bantam
Så vidt jeg er orienteret, virker de specielle applikationer (som f.eks. dem du nævner) kun, hvis man har en af YouSee's set top-bokse.
Af xcardman
Det eneste du kan med den indbyggede tuner
se tv over dvb-c og du kan modtage en guide.
alt andet der skal du have en boks.
som foreksempel at bestille en film eller optage og derved startforfra
Af dkscan
Spørgeren har YouSee Plus og har altså en boks.
Af bantam
Måske kunne vi få trådstarter til at uddybe, hvordan systemet er koblet sammen? Når der er en STB involveret, skal det fungere - og så må YouSee-support på banen, hvis ikke nedenstående hjælper.

Du skal checke netværksopsætnignen (se evt. manualen - jeg har ikke en boks og kan ikke hjælpe med det) - men du skal vælge enten "Ethernet" eller "Kabelmodem" afhægigt af, hvilken slags internetforbindelse du har.

Det er noget i stil med: Menu... Indstillinger... Netværk... Internet... Valg af forbindelse... Internetforbindelse via: Kabelmodem eller Ethernet.

(det er muligt, at der autodetekteres "Ethernet", hvis det tilkobles)
Senest rettet af bantam 17 jan 2010, 11:46, rettet i alt 2 gange.
Af Guruen
Her vil jeg gerne korrigerer...

Jeg har Yousee plus, og ingen boks.

http://yousee.dk/publish.php?dogtag=ktv ... v_eksi_bok

Med denne løsning afskriver jeg mig fra funktioner som start forfra, arkiv, cinema m.v.
Af dkscan
Guruen skrev:Her vil jeg gerne korrigerer...

Jeg har Yousee plus, og ingen boks.
Så har du ikke YouSee Plus.
YouSee Plus er betegnelsen for leje af YouSee Boks + YouSee kort til ialt 89,- pr. måned.
Af xcardman
Vi kommer nok ikke videre i sagen, før trådstarter selv skriver om han/hun har en boks eller ej.
Af dkscan
xcardman skrev:Vi kommer nok ikke videre i sagen, før trådstarter selv skriver om han/hun har en boks eller ej.
Citat fra det oprindelige spørgsmål:

Har yousee plus og har fået tilkoblet internet forbindelse som påkrævet (lyser grænt ved Link knappen) men når jeg vælger "VOD" eller gennem Menu vælger Cinema kan jeg ikke få lov til at komme videre.

VOD, Cinema i menuen og den grønne link-knap er alle ting, der hører til YouSee-boksen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er rigtigt at trådstarter nok har boksen, men dit ræsonnement mht. Yousee Plus og boksen er ikke rigtigt. Hvid du vil have HD TV på Yousee, så kræver det et Yousee Plus abonnement. Du får da Kanal 5 HD, TV2 Sport HD og TV2 Film HD og skal betale 30 kr. pr. måned for kortafgiften. Hvis du derudover vil have en boks, så koster den dig yderligere 59 kr. pr. måned hvilket giver totalprisen på 89 kr./måned. Men boksen er altså ikke et krav for at få det de kalder "Yousee Plus" - du mister da blot alle de specialfunktioner, som boksen bringer med sig.
Af dkscan
yakken skrev:Men boksen er altså ikke et krav for at få det de kalder "Yousee Plus" - du mister da blot alle de specialfunktioner, som boksen bringer med sig.
Du tager fejl.

Citat fra http://yousee.dk/privat/kundeservice/di ... p?id=22365

YouSee Plus er betegnelsen for det abonnement, som dækker leje af en YouSee Boks med programkort.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hmmm. Det lader til at du har ret alligevel.
Af Guruen
Jeg har som Yakken skriver et Plus abonnement. Uden boks.

Jeg får næsten lyst til at finde og scanne fakturaen for at få ret... (B

Prøv på Yousee at starte en bestilling på plus. Der kan man vælge plus UDEN boks, men med programkort...

(Men de skriver godt nok at Plus er kombinationen af boks og abonnement..., men i praksis sælger de noget andet.)
Af dkscan
Guruen skrev: Prøv på Yousee at starte en bestilling på plus. Der kan man vælge plus UDEN boks, men med programkort...
Hermed gjort. Det giver følgende 3 valgmuligheder:
  • YouSee Plus (YouSee Boks + Kort)
  • Nyt YouSee Kort
  • Digital kortlæser
At man under menuen kan bestille et programkort eller et CA-modul alene gør ikke at disse betegnes YouSee Plus.

Men det er jo egentlig også ligegyldigt. Ud fra beskrivelsen er der ikke tvivl om at spørgeren har en boks.