Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej folkens!

Jeg ejer et Sharp Aquos LC42XL2S, og jeg får Yousee gennem en antenneforening. Når jeg søger efter digitale kanaler giver det intet resultat.

Jeg kender mit netværksnummer (601) men jeg aner ikke hvordan jeg får det tastet ind i fjernsynet, og jeg bliver aldrig bedt om at oplyse det, hverken ved manuel eller automatisk søgning. Er der nogen der kan hjælpe?
Af steffenj
Kan jeg hurtigt fortælle hvad problemet er. Sharp har ikke DVB-C tunere i sine ældre skærme og så vidt jeg husker på den model er det kun DVB-T med MPEG2.
Så det kræver desværre at du anskaffer dig en digital boks for at se digitalt/hd TV. :)
Af Impulsreflektometer
Du har nok ret, Steffen. Jeg kan ikke finde ret meget info om det TV, og den smule jeg har fundet siger det samme som dig - kun DVB-T tuner.

Mange tak for hjælpen! Nu kan jeg da bruge resten af aftenen på at ose efter DVB-C tunere, i stedet for at sidde og gendanne fabriksindstillinger og prøve at bilde mit fjernsyn ind at det står i sverige mens jeg trykker 601 i alle menuer med input muligheder.

God Weekend!
Af steffenj
Hehe nej det er også en ældre sag men en rigtig lækker skærm fra sharp! :)
Var så lidt, mange tak og i lige måde.

Her er lige et link til en triax boks.

http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/ ... i1%29.html
Af steffenj
Indeed. Der er desværre kun SMTH3126 som yousee selv lejer ud nu da deres anden DVB-c boks er udgået.
Af dkscan
Der findes andre bokse, der kan bruges til betalingskanalerne. Det kræver at de har Common Interface, så der kan tilsluttes CA-modul. Men udbuddet er bestemt ikke stort.
Og de specielle YouSee-features så som start forfra og tv-arkiv er det kun YouSee-boksene, der kan håndtere.
Af Impulsreflektometer
Tak for alle oplysningerne!

Jeg vil egentlig bare gerne se mine programmer digitalt, ikke noget fancy, men jeg kan godt se det lækre ved start forfra, HD pakker og tv-arkiv. Helt sikkert.

Jeg er ihvertfald blevet klogere, tak igen, i er nogle guttermænd.