Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Jeg har planer om at montere 3 skærme i multihead konfiguration på væggen over mit skrivebord.

Jeg skal derfor bruge nogle skærme med følgende egenskaber:
Skarpt billede, nogenlunde farver, refresh hastighed ikke særlig vigtig, 19", DVI og Analog, Smal ramme og mulighed for vægmontage

Jeg har god erfaring med Samsung, så jeg havde egentlig tænkt mig at det skulle være 3 x Samsung 930BF eller lign. model. Men nu ser jeg at man kan få en Mirai monitor med DVI og smal ramme til under 1400.- Det ville gøre det totale projekt en hel del billigere....

Desværre kan jeg ikke finde en forretning hvor man kan se skærmen. Så jeg håber der er nogen der kan afsløre om denne model faktisk kan hænges op på væggen og evt. har nogle kommentarer til at bruge 3 Mirai skærme på denne måde.

MVH
Michael A
Af winwiz
Har købt såden en mirai 19" selvom jeg var lidt skeptisk pga prisen og navnet. Farverne variere lidt afhængig af viklen, men sådan er alle TN paneler..
Var også bekymret for de 8 ms men den klarer GRAW ,CS:S, Need4Speed og DVD helt OK.
Jeg synes farverne er gode. "Turbo" tasten med eco, txt og pic. profiles er også rar at have.
Har kun fortrudt lidt at jeg ikke købte en større widescreen model.. O_O
Har sammenlignet med en ViewSonic 2025 og bortset fra mine dårligere betragtningsvinkler (og selvf. størrelsen) synes jeg ikke 2025eren har bedre billede, måske fordi jeg har ATI mens 2025 kører på Nvidia SLI ??

Til flatpanels.dk: Hvorfor ingen test af Mirais billige skærme?? I kan da evt. låne min til testen..
Af mandersen
Jamen, det lyder jo rimelig godt :-)

Så skal jeg bare se om jeg kan finde en forretning som faktisk har skærmen på lager...

MVH
Michael A