Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Oplever du støj på dit B850/B855 ?

Af [email protected]
Jeg fik et 58" B855 et par dage før jul fra Expert i Grenå. Fantastisk billede og absolut ingen støj eller "brum" fra strømforsyning. Hvis jeg lægger øret fyisk helt imod skærmen kan jeg høre den, men 30cm væk er der stille -helt stille....
Mvh..Carsten
Af nonosusno
[email protected] skrev:Jeg fik et 58" B855 et par dage før jul fra Expert i Grenå. Fantastisk billede og absolut ingen støj eller "brum" fra strømforsyning. Hvis jeg lægger øret fyisk helt imod skærmen kan jeg høre den, men 30cm væk er der stille -helt stille....
Mvh..Carsten
Det snyd :(
Af [email protected]
Ja jeg føler mig også heldig efter at have læst alle disse indlæg. Før jeg læste dem troede jeg bare at det var en selvfølge at der ikke kom støj fra skærmen
Af Kolvig
Nej nej da!!

Har nu siddet igennem den seneste tid og gransket nettet for det bedste TV til prisen, og ender op med 855 plasma serien fra Samsung.

Men nu er jeg da rigtig meget i tvivl?

Har lige et par tillægsspørgsmål. I siger at 850 modellen er paralelimporteret. Dem der har denne model, har de problemer med MPEG4 tuneren. Da jeg mener at det danske MPEG4 signal er anderledes fra andre europæiske lande?......

I tråden her, bliver der skrevet at 850 modellen ikke har samme service som 855 modellen. Vil nogen bekræfte eller afkræfte dette. Måske med en lille note om hvad forskellen er og hvorfor....Er klar over paralelimport problemet, men det er jo lovligt og der er vel EU garanti på alle Samsungs apparater?

Jeg kunne også godt tænke mig at høre om 850 modellen understøtter æøå i subtitles for DIVX etc?

Ellers en stor tak til de mennesker som står bag tråde ala denne. Da det jo forhindrer at vi alle kommer i samme båd - altså med mindre vi selv er ude om det og tager chancen..... Håber vitterlig at der kommer en løsning, for så er dette TV med garanti det næste i min stue.

Mvh.
Af Qato
Kolvig skrev:Nej nej da!!

I tråden her, bliver der skrevet at 850 modellen ikke har samme service som 855 modellen. Vil nogen bekræfte eller afkræfte dette. Måske med en lille note om hvad forskellen er og hvorfor....Er klar over paralelimport problemet, men det er jo lovligt og der er vel EU garanti på alle Samsungs apparater?

Mvh.
Du har lidt misforstået. 850 er ganske rigtigt den europæiske model som nogle forhandlere herhjemme vælger at sælge, da denne er billigere i indkøb via eks. Tyskland, England osv. end en 855 fra Samsung DK.

Hagen ved at købe en 850 er at Samsung Prestige service herhjemme kun omfatter de "danske" modeller og således ikke 850.

Du har selvfølgelig dansk garanti i 2 år som forhandleren står inde for. Men Pestige Service er en ekstra service Samsung tilbyder foruden garantien. Det omfatter bl.a. dag til dag service, ombytning af defekt tv mm.

Så kort fortalt:

850 købt v. dansk forhandler = 2 års garanti
855 købt v. dansk forhandler = 2 års garanti + Samsung Prestige Service.
Af Kolvig
Tak for svar. Den er nu helt feset ind (garanti spørgsmålet)..:-)
Af Beeza
Jeg ringede idag og ville fejlmelde min 58" 855. Jeg fik beskeden at hvis det støjede mindre end 32db ville det ikke blive lavet og jeg ville få en regning for forgæves besøg. Jeg kunne selv forsøge at vurdere og støjen var høj nok, hvis jeg på 4-5meters afstand ved vol 20 kunne høre det...

Ved alm programmer har jeg volumen på ca. 6-12. Så om det kan høres ved vol 20 er jo irellevant?!?

Jeg er godt nok gnaven over det. Ved ikke om jeg "tør" bestille tekniker besøg og om det i så fald overhovedet vil hjælpe. Hvis de bare opdaterer skærmen med samme eller dårligere resultat?!?

Hvad er rådet herfra? Jeg bliver sindsyg af den tinitus støj i mit hjem. Og det er sgu lidt pinligt at gæster der kommer på besøg spør "hva er det der larmer sådan??"

Hvordan får jeg den "svenske" løsning som tilsyneladende løste problemet??
Af kskruger
Beeza skrev:Jeg ringede idag og ville fejlmelde min 58" 855. Jeg fik beskeden at hvis det støjede mindre end 32db ville det ikke blive lavet og jeg ville få en regning for forgæves besøg. Jeg kunne selv forsøge at vurdere og støjen var høj nok, hvis jeg på 4-5meters afstand ved vol 20 kunne høre det...

Ved alm programmer har jeg volumen på ca. 6-12. Så om det kan høres ved vol 20 er jo irellevant?!?

Jeg er godt nok gnaven over det. Ved ikke om jeg "tør" bestille tekniker besøg og om det i så fald overhovedet vil hjælpe. Hvis de bare opdaterer skærmen med samme eller dårligere resultat?!?

Hvad er rådet herfra? Jeg bliver sindsyg af den tinitus støj i mit hjem. Og det er sgu lidt pinligt at gæster der kommer på besøg spør "hva er det der larmer sådan??"

Hvordan får jeg den "svenske" løsning som tilsyneladende løste problemet??
Hvor længe har du haft det, kan du ikke sende det retur?

Jeg synes det er frækt, at de truer folk med at de selv skal betale, hvis ikke støjen næsten skal overdøve normal lydstyrke
Så jeg ville holde på min ret, et tv skal ikke larme så meget, så folk ligger mærke til det ved normal baggrund støj. Hvis de ikke har løsning, der kan gøre dig tilfreds, så må de bytte det til en evt. anden model.
Af bleze
Er der nogen der har en lydtryks måler?

Jeg synes dog at 32 db lyder af meget. Det ved jeg ihvertfald fra computer blæsere. Hvor henne står det skrævet at 32 db er et acceptabelt niveau på et TV selv om det er ved at drive ejeren til vandvid og andre producenter er lydløse?
Af lmfigo10
Hej Alle

Jeg er nu på tv nummer 3 fra expert og den sidste brummer ganske vist mindre end de 2 forudgående, men jeg synes stadig, at det er for meget for en top model. Det er især når tvet har været tændt i et par timer, at det bliver slemt. Derfor vendte jeg i dag tilbage til samsung som fik infocare til at ringe og her kommer ordret, hvad de sagde: de komponenter som de skulle afprøve i sidste uge virkede ikke, så han kunne ikke give mig en tidsfrist på problemløsning, men han kunne bare sende en rma seddel til mig, så jeg kunne få mine penge tilbage. Han fortalte også, at det nu var op til samsung, og på ham lød det som om, at samsung havde droppet at få løst problemet.

Mange hilsner fra Simon Jakobsen
Af Beeza
Jeg mener det er skræmmende dårligt at man smider sådan et produkt på markedet og så ikke vil tage ansvar for det bagefter. Jeg har ikke handlet i en almindelig butik, men vil da helt klart rette henvendelse til sælgeren. Jeg kan ikke leve med den støj i mit hjem!
Af Steffen
Nogen der ved hvornår 2010 modellen kommer?
Af PappaBear
Var nede i expert idag for at se skærmen i levende live og for at teste summe-problemet, og selvom der godt nok var flere forskellige lydkilder i butikken kunne jeg intet høre med mindre jeg satte hovedet ned bag TV'et.

Men har på trods af dette stadig meget svært ved at få mig selv til at købe en 855'er pga af alle de klager fra folk herinde. Synes det er super irriterende af Samsung ikke kan/vil gøre noget ved problemet, da både billedkvalitet og design er i top på denne model.

ARGH! !:(
Af kskruger
Steffen skrev:Nogen der ved hvornår 2010 modellen kommer?
Normalt kommer Samsung med deres nye modeller lige omkring marts/april.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7