Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Perfod
Hej hvilke højttalere er bedst til surround sound system generalt..

2 store foran
2 små bagi
1 center
1 sub

eller

4 små
1 center
1 sub

Mit system er som følge . vil det være klogt at skifte, tænker her på om 4 små satelitter kan spiller som det jeg har nu.

Front JBL LX9
Center JBL LX1
Rear JBL LX1"rear"

Fundet følgende billeder på nettet at højttalerne

Billed af baghæøjttaler kan jeg ikke finde , men de er ligsom centerhøjttaleren bare halv størrelse

Billed af front center samme med front højttaler
http://www.minhembio.com/bilder/bild/?pic_id=156774.jpg

kom frisk med et bud på om 4 satelitter vil være et godt skift fra mit nuværende setup .

har set på et sæt med 4 satelitter og en center plus en sub til 6000kr...vil det være et skifte værd...

jeg har trods alt givet 12000kr for de højttaler jeg har nu uden sub... dog er det jo nogle år siden nu
Af xcardman
2 store foran
2 små bagi
1 center
1 sub

dette har jeg og det er pågrund af stereo, hvor jeg ikke gider og bruge en sub til stereo. Har så en effektforstærker på for at trække dem.

der er ingen ulemper i forhold til det andet.
i alle sæt skal front og center dog være nogenlunde af samme type og bestå af de samme enheder. Det behøves ikke, men med to store fronter og en meget lille center, kan påvirke talen

du vil sikkert går ned i stereo, men hvilken små højtaler drejer det sig om
Senest rettet af xcardman 14 jan 2010, 16:21, rettet i alt 1 gang.
Af Ponduus
Et rent surround setup bør består af 4 små, en center og så en ordenlig sub. Og lad for Guds skyld være med at spare på subwooferen.

Hvis du hører meget musik, så er et par store front HT'er nødvendigt.
Af Perfod
jeg høre ikke vildt meget musik , men når jeg gør , så må det jo godt lyde lækkert.
Eller når jeg ser tv i stereo vil jeg også godt have god lyd og det er jeg bare bange for at 4 små satelitter ikke kan levere..
Men hensyn til min front hæjttaler sp kan du se på billedet af det ikke er en af de mindste man kan få , den måler faktisk 45 lang 22 dyb og 18 høj

Det skal siges jeg er ikke utilfreds med det jeg har bestemt ikke , det var jo bare hvis man kunne få 4 satelitter og en sub der lavede samme gode lyd

XCARDMAN: det drejer sig ikke om nogle bestemte sæt , jeg har bare kigget lidt rundt omkring
Af xcardman
grunden til du vil skifte er så vidt jeg kan se, du vil spare lidt plads.
Hvis du køber en rigtig god sub, kan man godt få en nogenlunde stereo lyd med sat højtaler. Så hvis du netop ikke bruger det særlig meget så kan jeg ikke se der skulle være noget i vejen for sathøjtaler.
en god sub er nøglen
Af Perfod
tror bare eg beholder det jeg har, det fejler ikke noget og spiller fint
Af xcardman
Du kan jo bare købe en sub, der giver alså filmlyd et stort løft.
du får en bas som ingen fronter kan levere.
på gode lfe spor, kan man mærke trykket 4 meter væk
husk ingen under bo :D
Af Kratz
He he, eller også skal man have en underbo som aldrig er hjemme - eller døv ;)
Ville også kraftigt anbefale du beholder fronterne. Det giver altså noget mere i stereo.
Af Perfod
Beholder mit setup som det er, også køber jeg en SUB så kan jeg jo se film med vild SUB på, når underboen flytter i haven de 6 mdr om året.
nu sidder der eller 2 stk 10" i hver af front højttalerne så det er jo ikke fordi de ikke siger noget.
Af Jacob23
Hej. Jeg bruger lige denne tråd til mit eget spørgsmål: Jeg har et udemærket anlæg nu, men front højttalerene er jamo classic 8 altså meget store, og "vi" vil gerne have nogle mindre. Så jeg vil hører hvad man skal gå efter mht. mærke og pris. Vi snakker helt nyt surround anlæg.
Mvh. Jacob