Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hojen79
Hejsa...

Vi står og skal flytte ind i en mindre ejendom, hvor samtlige beboere skulle kunne modtage tv via Yousee. Altså er der indlagt kabel-tv (fuldpakken).

Mit TV er et ældre Pioneer plasma (436XDE) og understøtter derfor ikke DVB-C og mpg4. Jeg vil dog meget gerne kunne se tv digitalt og HDTV.

Er det muligt for mig blot at købe den samsung HD-boks som normalt følger med Yousee og slå direkte til mit TV uden videre? Og så skulle alt spille i digitalt? Hvad med de funktioner boksen har. Har jeg også adgang til dem? (tv-guide, Video on demand, optage osv.) Kan man i øvrigt kun købe den DVB-C tuner over yousee? eller er det underordnet

Håber nogen kan hjælpe :)
Af xcardman
Ja bare dit tv har en hdmi indgang

Netop fordi du vil bruge en box har du adgang til alle ting som optage og så videre.

Der findes alternativer til boxen fra yousee, men der skal man alså rode lidt med funktionerne.
grunden til nogen vælger en alternativ, er at man kan flytte sine optagelser til et andet medie
det kan man ikke på en youseebox
Af GreenPea
Ja, der findes alternativer, men det er ikke mange der producerer eksterne dvb-c tunere.
Mht. til yousee boksen, kan jeg kun anbefale den, kunne efter anskaffelse ikke leve uden den. Leje af film og start forfra kræver yousee+ og en internetforbindelse, mens de andre funktioner kan du bruge med det samme.
Af Hojen79
Ok, det lyder super...

Så vil jeg ned i Yousee-butikken en af dagene og købe en sådan samsung box. Man behøver ikke kort o.lign. længere? Den er vel lige til at slå til, hvad enten jeg køber den hos yousee eller anden forhandler?
Af xcardman
for at se HDTV skal du købe deres programmer og have et kort.
SD i digital er frigivet på full pakken.

men nogen hd kanaler er vist gratis som dr HD. Men har ikke selv yousee
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Yousee-boksen kan kun købes hos... Yousee. Du vil være nødt til at oprette et Yousee Plus abonnement for at få lov at leje boksen, og dette kort skal sættes i boksen derhjemme.

Køber du en anden boks, så tvinges du ikke til at købe Yousee Plus, men du får til gengæld heller ikke lov at se andre HD-kanaler end DR HD så. Yousee Plus giver dig lidt ekstra i posen uanset hvilken programpakke du har. Jeg kunne eks. se TV2 Film HD (men ikke TV2 Film), Kanal 5 HD (men ikke Kanal 5) før jeg opgraderede min pakke til fuldpakken.