Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Her i december måned begyndte tv guiden at rage en time hvad ang. klokken. Tekst tv passer fint og klokken står til auto, men hvis jeg manuel indstiller tiden, så passer tv guiden ikke med det program der netop kører. Hva dælen er der lige gået galt. Tv'et er taget fra hver nat og jeg har også prøvet at have den sat til i et par dage, men klokken er stadig bageft.
TV
Samsung LE32B579
Serie B570
Står til EU da jeg så selv kan bestemme hvor kanalerne skal ligge, og den første måned passede klokken fint.
Jeg mener ikke jeg har set nogle steder hvor man kan indstille tiden el. tidszone i fabriksindstillinger
Af Notional
Det har vel ikke noget med sommer/vintertid at gøre? Se evt. efter sådan en indstilling.

Hvis det virkede i auto, hvorfor satte du så klokken manuelt?
Af Allan33
Sommer/vintertid kommer da vidst ikke i dec. sådan lige hvad jeg ved.
Og klokken passer jo ikke i auto som jeg skriver, derfor jeg prøvede at indstille klokken manuel, men så passer tv guiden ikke med det program der kører.
Jeg har samme oplevelse. Uanset om jeg stiller uret på manuelt eller auto. Af samme grund kan vi kun optage, hvis vi optager programmet både før, under og efter udsendelsen. Det er hammer irriterende og ganske ubrugeligt at have en harddisk at optage på, når tiden ikke kan komme til at passe. Nogen der kan hjælpe ? ( er normalt ikke teknisk analfabet )
Kengbo skrev:Jeg har samme oplevelse. Uanset om jeg stiller uret på manuelt eller auto. Af samme grund kan vi kun optage, hvis vi optager programmet både før, under og efter udsendelsen. Det er hammer irriterende og ganske ubrugeligt at have en harddisk at optage på, når tiden ikke kan komme til at passe. Nogen der kan hjælpe ? ( er normalt ikke teknisk analfabet )
Din TV udbyder er hvem ? Stofa?

1 Hvordan viser problemet sig? Er det guidetidspunkter, der ikke passer, har det intet med Samsung at gøre, men alene signaloverførsel fra din udbyder til dit tv der skaber problemet.

2. Har du opdateret dit tv. Tjek også om der er ny Firmware. Se fx på samsung.dk

3. Jeg ville som det væsentligste prøve, at downloade alle TVkanaler påny. Hvis din udbyder har ændret i kanal opsætning, hvilket fx Stofa gjorde omkring den 6. December 2015, skaber opsætningen muligvis problemer.