Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

i stedet for de sædvanlige lange tekster som ingen, alligevel læser... :P derfor laver jeg en kort en.

Jeg skal have et fjernsyn til og bruge som TV/computer skærm.
Jeg har kigget på Panasonic 50" Plasma TX P50C10Y

http://www.elgiganten.dk/product/radio- ... -plasma-tv

det er på tilbud i tiden til 5555kr. det er billigt synes jeg selv men jeg har ikke rigtig forstand på hvor god den er i forhold til TX P50X10Y eller andre i samme normale pris klasse.

jeg behøves nødvendigvis ikke et 50 tommers tv 42 tommer vil også være fint, og LCD og Plasma er lige meget bare det kan bruges til computer, og vigtigst af alt budgettet ligger ikke alt for højt MAX: 6500kr.
På forhånd tak :D
Brugeravatar
Af koenigs
Jeg vil slet ikke anbefale nogle af de modeller hvis PC er en vigtig faktor. Til PC brug er en plasma ikke umiddelbart det bedste valg.

Jeg vil anbefale en model med Full HD opløsning, så det ville nok være bedre af gå efter en LCD som f.eks. LG 42LH3000 eller LG 47LH3000 til henholdsvis 4641 kr og 6399 kr. Den ligger nogenlunde i samme prisklasse og vil være langt bedre til PC brug.

Men den vil dog ikke være så god til film som en plasma.
Af BrianH
Det er et godt tv, men dårlig computerskærm. Det er plasme ikke egnet til, og slet ikke en der ikke er fuld HD.

Som tv er det godt, og der er ikke forskel i andet (i forhold til X10Y) end småting som tilslutningsmuligheder og foden der er firkantet i stedet for oval. En af tilslutningerne der mangler i C-modellen er et computerskærmstik (VGA), så du skal have hdmi-out hvis du køber det alligevel.

Som computerskærm er 50" helt uanvendeligt efter min mening. På arbejdet har vi en Samsung LCD skærm i 40 tommer, og det er utroligt flot, så hvis det er til computeren du målretter købet, så er Samsung vejen. F.eks. Denne: http://www.cinemagic.dk/shop/samsung-le ... 4957p.html
Af BrianH
PS. Husk at give en hurtig respons på vores hurtige svar!
Af A--28
Samsung LE-40B650 lyder som et sikkert bud Tak skal lige undersøge hvor den er udstillt så jeg kan se den unboxed :D

Men på den anden side kan det så betale sig og vente??
for jeg har faktisk ikke lige et møbel der kan klare sådan et fjernsyn :P
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det kan altid betale sig at vente. Du får mere TV for pengene eller sparer flere penge på samme model. På den måde kan du vente i al evighed.

Køb et TV når du har behovet og pengene til det, og stop derefter med at tjekke priserne på TV.
Af A--28
He He sådan er det jo med alt elektronik :D