Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lolk
Hey

Her en ekstern Hdisk som skal køre over TV´et
MEN Hvilket kabel giver det bedste signal USB eller HDMI?

Hvis evt. HD film Så det vel HDMI.??

Har nemlig et WD Media som før kørte over den ekstern Hdisk og så vidre via HDMI.
Men nu har jeg fået TV med USB så vil jeg køre Hdisken direkte til tv´et

Hva siger i? kan i hjælpe?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg er ikke så godt inde i WD Media, men hvis den kan sende ud vha. HDMI, så bør det foretrækkes. USB er stadig ret begrænset hvad angår båndbredde, så den kan nok ikke klare film i HD opløsning.
Brugeravatar
Af koenigs
Hmm...

HDMI er til at overføre billeddata, hvorimod USB er til at overføre andre slags data.

Hvis dit TV understøtter pågældende medie gennem usb-porten, kan du bruge den til at afspille dine film gennem.

Hvis den enhed du afspiller fra har hdmi kan du også afspille dem på den, og overfører billedet til TV.

Forskellen ligger sådan set i om du bruger tv'et eller harddiskafspilleren til afspiller. Her må du bedømme hvilken afspiller du foretrækker og hvilke medier dit TV overhovedet understøtter.

Man kan ikke sige hvilken der vil være bedst, det afhænger af 1000 ting...

Men USB porten overfører altså ikke et billedsignal.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvilket TV er der tale om, og kan det overhovedet afspille film via USB-porten? Jeg kan ikke forestille mig at dit TV har et bedre interface til styring af film end din WD-boks har, så jeg ville helt klart benytte HDMI-porten, og så blot overføre billedet til dit TV.

Hvis du sætter den til via USB, så kunne du ligeså godt have købt en ekstern USB-harddisk uden mediefunktion.