Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af danielk
Hej Flatpanels bruger

Jeg håber i kan hjælpe mig lidt her, jeg har jo efter alverdens søge nået frem til at alt hvad der er paraleimopoteret, er en hel del billiger end de ting som ikke er, f.eks samsung tv som ikke engang kan findes på deres eget hjemme siden.

Mit spørgsmål er
hvad er ulempen ved at få fingerne i sådan et, det er jo fristende at købe et hvor man kan spare en hele del på hvad man får..

Er faldet lidt for det her.
http://www.pixmania.com/dk/dk/3805229/a ... 0b620.html

håber i kan hjælpe

mvh Daniel K
Af noxity
Fremover vil jeg anbefale dig at bruge søgefunktionen, for det har været oppe og vende 100 gange.

Men vi tager den lige én gang til:
Selve TVet er det samme. Forskellen ligger i hvordan TVet er sat op, og hvilken service du får.

Hvad angår opsætningen, så har jeg endnu ikke hørt at det skulle være et problem at bruge en ikke nordisk model. Du skal dog være opmærksom på, at der ikke vil komme nogle opdateringer til ikke-nordiske modeller, på problemer som skyldes ændringer i nordiske tv forhold. Det bliver rettet ting i opdateringerne som er specifikt til de enkelte markeder.

Derudover er der garantien. På nordiske modeller er der som regl en udvidet garanti. F.eks. kommer Samsungs teknikere hjem på adressen, hvis dit TV får en fejl. Samtidigt har de et låne-tv med.
Hvis du har et parallelimporteret TV, så er du ikke omfattet af denne service, hvilket betyder at DU skal sørge for at fragte dit TV forsvarligt til den forretning du har købt den af. Det giver typisk en meget lang reparationtid.

Det du primært betaler for, er altså den bedre service hvis der skulle være, eller gå noget galt.
Af danielk
Jeg takker for info. var ikke klar over det da jeg er ny her inde men det skal jeg huske til næsten gang ;)
Brugeravatar
Af bcd
Et andet problem er Pixmania, de har rigtig mange gode tilbud men der er også mange der har meget dårlig erfaring med dem.

Har også været fristet af Pixmania´s priser fler gange men tør simpelthen ik.
Af Perfod
Køb dansk. drop alt det der parallel importeret .

Ved dansk køb er der pickup service i 2 år ved evt defekt på tvet.
kan slet ikke sætte mig ind i at man vil spare 7-800kr på et tv også stå med problemer bagefter...
Af lennon
Pixmania er noget skrammel. Men parallelimport kan sagtens være en både prisbillig og god løsning . Det er klart at prisforskellen skal være markant, hvad den også ofte er. Branchen har været rigtig god til at mistænkeliggøre parallelimport, - og få folk til at se spøgelser.Men vi er altså nogle stykker som kun har haft positive erfaringer med både køb og rep.service på parallelimporterede produkter .