Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa,

Jah ville lige høre hvordan man sletter sine indlæg, jeg kan kun se man kan rette i dem ??

Tillægs spørgsmål: Min far har lige købt et panasonic X10Y 42" vi satte den til sverige for at kunne søge på dvb-c og valgte standardNETVÆRK, og så fandt den ca 200 kanaler, rimlig trals at komme igennem når man skal vælge favorit liste, men nogle af de kanaler man kunne se kom igen flere gange, hvilke skal man vælge, er der forskel på kvalitet af dem ??

Hilsen Lars
Senest rettet af LHS 13 jan 2010, 07:53, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Hvis I har YåuSee så bør I kunne modtage alle kanalerne digitalt. Du skal sørge for at få lavet en søgning efter digitale kanaler, og efterfølgende kan du oppe i toppen af fjernbetjeningen vælge mellem analog/digital.

Ja, der er noget om at du skal stille tuneren hen på sverige ved nogle eksemplarer af Panasonics modeller. Hvis I ikke finder digitale kanaler så forsøg dette, men bemærk, at det kun er indstillingen for selve tuneren der behøver at stå på sverige og ikke selve skærmens menuer.
Af LHS
Rasmus Larsen skrev:Hvis I har YåuSee så bør I kunne modtage alle kanalerne digitalt. Du skal sørge for at få lavet en søgning efter digitale kanaler, og efterfølgende kan du oppe i toppen af fjernbetjeningen vælge mellem analog/digital.

Ja, der er noget om at du skal stille tuneren hen på sverige ved nogle eksemplarer af Panasonics modeller. Hvis I ikke finder digitale kanaler så forsøg dette, men bemærk, at det kun er indstillingen for selve tuneren der behøver at stå på sverige og ikke selve skærmens menuer.

Mange tak, hvordan får jeg skiftet om til sverige , når man allerede har valgt danmark ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
For at svare på dit andet spørgsmål (som du da vist fik tilføjet efterfølgende?) så kan du ikke slette dine indlæg - kun rette i dem. Datoen for dine rettelser stemples dog ind i meddelelsen.
LHS skrev:men nogle af de kanaler man kunne se kom igen flere gange, hvilke skal man vælge, er der forskel på kvalitet af dem ??
Kanaler fra fuldpakken (og enkelte andre) findes i to udgaver: En ukrypteret til alle kunder, der har fuldpakken og en krypteret, som kunder med mellempakken kan tilkøbe via Favorit-pakken.
Hvis man har fuldpakken og et programkort, så kan man se begge udgaver. Har man fuldpakken uden programkort kan man kun se den ukrypterede udgave. Selv om man har programkort er det smartest at det er den ukrypterede version, man lægger ind på favoritlisten, da kanalskift typisk er lidt hurtigere for ukrypterede kanaler.
dkscan skrev:
LHS skrev:men nogle af de kanaler man kunne se kom igen flere gange, hvilke skal man vælge, er der forskel på kvalitet af dem ??
Kanaler fra fuldpakken (og enkelte andre) findes i to udgaver: En ukrypteret til alle kunder, der har fuldpakken og en krypteret, som kunder med mellempakken kan tilkøbe via Favorit-pakken.
Hvis man har fuldpakken og et programkort, så kan man se begge udgaver. Har man fuldpakken uden programkort kan man kun se den ukrypterede udgave. Selv om man har programkort er det smartest at det er den ukrypterede version, man lægger ind på favoritlisten, da kanalskift typisk er lidt hurtigere for ukrypterede kanaler.

Min far har fuldpakken, har dog ikke noget programkort, men feks 6eren og canal 9 kommer 2 steder under søgning, er den ene bedre end den anden? eller 3 steder faktisk, men den sidste er krypteret og kan ikke ses .

Tak for svarerne
LHS skrev:Min far har fuldpakken, har dog ikke noget programkort, men feks 6eren og canal 9 kommer 2 steder under søgning, er den ene bedre end den anden? eller 3 steder faktisk, men den sidste er krypteret og kan ikke ses .
Jeg checkede lige Canal 9 og der var bitraten ens på alle tre udgaver nemlig ca. 4.3 Mbps.
For DR1 er der derimod forskel. Her i Hovedstadsområdet er udgaven på 370 MHz et spejl fra DVB-T MUX1 og den lå på ca. 5.2 Mbps mens udgaven på 538 MHz lå på 7.3 Mbps.