Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af xing23
Jeg endte med at købe et Panasonic Z1 i 46 tommer efter et par råd herinde. ;) Jeg er indtil videre meget tilfreds med skærmen, men har lige et enkelt spørgsmål som sikkert også gælder for andre modeller.

Jeg benyttede i en 14 dages tid et søm og en skrutrækker til at få signal fra DTT nettet - det var nok til at modtage DR HD uden problemer i Århus. Når jeg skiftede til kanalen stod der i info-boksen nederst: HDTV. Nu har jeg så skiftet til Stofa digital kabel. Når jeg zapper til HD kanaler nu står denne info der ikke mere.

Jeg tror opløsningen er den samme og jeg er egentlig bare nysgerrig hvorfor der er denne forskel?

Ellers ser jeg meget frem til test af forskel mellem DR HD fra de forskellige distributionskanaler... Og ser også frem til testen af Z1! ;)
Af blylow
Hvor har du købt det smukke apparat og til hvor meget?

Har endnu ikke set en forhandler der har det.
Af xing23
Købte det hos P&P Radio i Århus. Lidt dyrere end andre steder, men jeg handler helst lokalt ;)
Af xcardman
Håber du har købt den for dens design.
for der er ingen forskel i billedet i forhold til pan 50v10

men bare du er glad for den
Af xing23
Jo, den er primært købt i forhold til andre Panasonics pga designet. Skulle være ret flad der hvor den skulle hænge...
Af xing23
Men måske der så var nogle med V10'ere, der kan svare på spørgsmålet?
Af bantam
BTW: Z11 har en anden overflade på panelet end V10 (den minder mistænkeligt meget om Pioneer's 9G-paneler - men kun mht. overfladen) - og sortgengivelsen er en tøddel bedre på Z11 (ifht. V10). Jeg antager (men det er kun en antagelse), at Z1 svarer til Z11 på disse punkter.
Af xing23
Ja, noget i den stil havde jeg også læst mig frem til. Måske også en mindre forskel i billedprocessoren, som kan give en forskel selv om panelet er det samme (går jeg ud fra, jeg er ikke ekspert).
Af Hollywood
Kunne det tænkes at hvor du før modtog med stueantennen (skruetrækkeren ;o) via DVB-T, ser du nu kabeltv med analogt signal? Hvis du ikke allerede har gjort det skal du skifte til DVB-C for at se kanalerne i digital kvalitet og dermed også DR HD i HD kvalitet.
Af woo
brotset fra DR HD, skal man så ikke betale mere for at kunne se HD kanalerne med stofa, er det muligt du modtage de digitale kanaler i kun SD?
Af xing23
Det kører i DVB-C og jeg vil da også mene, at DR HD er i den rigtige kvalitet. Jeg undrer mig bare over, at det ikke står der?

Jo, det skal betales mere for at modtage andre HD kanaler end DR HD (og så lige Astra promo kanal). Det er også kun de to kanaler, hvor forskellen er. Jeg ved ikke om der er kvalitetsforskel - det er som sagt kun fordi jeg undrer mig over, at skærmen ikke skriver HDTV, som den gjorde før.