Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af frannecool
Hej alle,

Jeg har været i Expert og se efter en sub. Under mit besøg så jeg lidt Blu-Ray film (Nat på museet 2) på en Panasonic V10 og en G10 (Jeg har selv en G10 derhjemme). V10'eren havde dette meget udbredte hjemmevideolook over sig(Jeg synes Samsungs superflade led gør det samme). Jeg synes det ligner noget der er løgn. Film skal se ud som i biffen. Hvad skyldes dette? Er dette genrelt for V10?

Jeg har endnu ikke set en G10 med dette hjemmevideolook.
Af Notional
Mon ikke det er 100hz systemerne, der er i brug? Generelt når man ser film på BD ol., så skal ALT det bras slåes fra (100hz, skarphed, mpeg2 kompression, og hvad de nu kalder alt det, der ødelægger billedet).

Hvis tv'et kan køre direkte 24p, så skal man gå efter det (normalt er der moviemode eller noget i den stil).

100hz kan til gengæld være godt til tv kiggeri, f.eks. sport og nyhederne og andet, der ikke er skudt som film.

Video looket kommer som regel af at tv'et, når det skal op på 100hz, gør det ved at gætte sig frem til de billeder, der skal sættes ind imellem dem der i forvejen findes i kilden. Det giver det dårlige look. Hvis skærmen istedet bare gentager billederne fra kilden og viser dem i 100hz, burde videolooket ikke komme.
Af Ney
frannecool skrev:Hej alle,

Jeg har været i Expert og se efter en sub. Under mit besøg så jeg lidt Blu-Ray film (Nat på museet 2) på en Panasonic V10 og en G10 (Jeg har selv en G10 derhjemme). V10'eren havde dette meget udbredte hjemmevideolook over sig(Jeg synes Samsungs superflade led gør det samme). Jeg synes det ligner noget der er løgn. Film skal se ud som i biffen. Hvad skyldes dette? Er dette genrelt for V10?

Jeg har endnu ikke set en G10 med dette hjemmevideolook.
Der kan være mange faktorer til det ligner noget de er løgn. V10 ser f.eks ikke særlig fedt ud i standard indstillingen, billedet er blåligtog alt for kraftigt belyst. I THX indstillingen er V10'eren fantastisk når den spiller bluray, og det tætteste jeg personligt har set på en biooplevelse på et tv til under 20k.
Af BrianH
Hvis din bedste beskrivelse af det du så er et "hjemmevideolook ", så er det alstå svært at svare på din tråd...
Af hdmi
Notional skrev:Mon ikke det er 100hz systemerne, der er i brug? Generelt når man ser film på BD ol., så skal ALT det bras slåes fra (100hz, skarphed, mpeg2 kompression, og hvad de nu kalder alt det, der ødelægger billedet).

Hvis tv'et kan køre direkte 24p, så skal man gå efter det (normalt er der moviemode eller noget i den stil).

100hz kan til gengæld være godt til tv kiggeri, f.eks. sport og nyhederne og andet, der ikke er skudt som film.

Video looket kommer som regel af at tv'et, når det skal op på 100hz, gør det ved at gætte sig frem til de billeder, der skal sættes ind imellem dem der i forvejen findes i kilden. Det giver det dårlige look. Hvis skærmen istedet bare gentager billederne fra kilden og viser dem i 100hz, burde videolooket ikke komme.
Nu mener jeg ikke man kan slå 100hz fra på panas 2009 modeller...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er heller ikke 100 Hz du skal slå fra på et plasma-TV. Det er "Cimenasmooth" eller hvad nu ellers har valgt at kalde det. Det er interpolationsalgoritmen der skal deaktiveres og ikke 100 Hz som sådan. På LCD TV hænger de to ting blot sammen, så man får hurtigt den tanke, at "100 Hz = interpolation". Panasonic kalder det vist "Intelligent Frame Creation" (IFC).