Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Kære brugere.

Vi er for nylig blevet de lykkelige ejere af et lækket Sony 40 W5500.

Vi har i forvejen en projektor, og et af formålene ved købet af skærmen, var at vi kunne vise bl.a fodboldkampe digitalt på vores projektor.

Nu sidder vi så idag og skal prøve det af, da det pludselig går op for os at der ikke er nogen HDMI output på vores skærm. Masser af inputs, men intet output.

Det vil være mulight at sende et signal over Scart, men da det så ikke vil være digitalt, er vi slemt skuffede.

Det er der ikke så meget at gøre ved. Det kan være at vi skal investere i en DVB-C tuner, men nu ser vi hvor stort behovet er..

Mit spørgsmål går mest på, om nogen kan fortælle mig hvad grunden til at man fravælger at sætte en HDMI-out på et fladskærms TV? Jeg kan simpelthen ikke se nogen grund til det.

Med venlig hilsen

/Sagi
Af Kratz
Jeg tror generelt ikke TV bygges til at fungere som receivere, for det er jo egentlig hvad du gerne vil have det til hvis jeg forstår dig ret. Du vil sende signalet til fjernsynet og derfra videre til projektoren ikke?
Mig bekendt findes der ingen TV med HDMI out (men jeg kan tage fejl). Jeg er derfor bange for du bliver nød til at anskaffe en DVB-C tuner.
Af xcardman
tror faktisk aldrig jeg hørt om video out på et tv med hdmi, kun lyd
dog
kan heller ikke se noget formål fra en producent side
man kan heller ikke få en optager med hdmi indgang
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det handler nok mere om kopibeskyttelse ved digital videresending af signalet. HDD-optagerenheder har heller ikke ikke HDMI-indgange, men kun udgange.