Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af S.G
Hvor hurtigt/langsom er kanalskifte på en PS8000?
Tænker åp DVB-C tuneren.

Mit nuværende G10 gør det på under ½ halvt sekund. Er det samme på en ps´er?
Af MEOLSEN
Hej!

Jeg har et 50PS8000. Og det tager på +/- knappen vel ca. 1 sek. hvis du vil springe fra eks. 4 til 7 - pg trykker på "7" - Går der vel ca. 3 sek idet man skal have mulighed for at taste eks. 72. Så inden den har fundet ud af at det kun er 7 man vil til, tager det lidt tid.

Dét, og så et lidt "sløvt" text-tv er nok de eneste anker jeg har på mit PS8000. Mit 6 år gamle Sony CRT er væsentligt hurtigere på begge disse punkter.
Af S.G
fra 4 til 7 kan man vel trykke på "ok" så den hopper med det samme?
Hvad med kanal oversigten, dvs når man vil får et vindue med alle kanaler og så ellers bladrer derned af'?

Mht tekst tv, den skal vel lige have kørt alle siderne igennem inden den husker dem? dvs når tekst tv har scannet fra 100-900 så trykker man bare den side man vil have og så er den der med det samme?
Af MEOLSEN
He igen!

Det er rigtig at ved at trykke på "OK" kan det gå hurtigere med at skifte fra "4" til "7". Andre producenter gør dog det at de starter med at skifte til "7", og skifter så til eks. "72" hvis det var det man ville. Det ville jeg nok bedre have syntes om.

Det med Text-tv er mere hvor hurtigt man kan taste eks numrene 3-0-1 for at se programoversigten. På mit gamle Sony TV var det mig der bestemete hvor hurtigt tallene kunne tastes ind. Nu er det mit LG der bestemmer :o(.

Men alt i alt er det småting man hurtigt lære og kende. Dog undre det mig stadig at det er langsommere end mit gamle Sony. Man må formode at de fleste elektroniske ting bliver hurtigere.
Af MEOLSEN
Glemte det med kanaloversigten. Det går rimelig hurtigt. Du kan springe 1 eller 10 kanaler ad gangen.
Af S.G
takker..
Vil det sige at hvis ikke tekst har rundet 302fx, så kan det ikke tastes ind?
Af Perfod
jo det kan godt tates ind den søger bare så lige lidt efter det
Af S.G
ok dvs det er tiden imellem du "må" taste tallene der er træls.
Har du tastet 3, så skal der gå x tid iden du kan taste 0?
Af Perfod
Ja det er lige som hvis du skriver hurtigere end en gammeldags skrivemaskine kan skrive...
Men nu syntes jeg ikke det er generende på nogen måde..
Af S.G
Hvor lang tid skal der så cirka gå mellem tallene indtastes? :)