Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af skumf
Jeg skal ud og investere i et fladskærms tv for første gang og er som de fleste andre lettere forviret af de muligheder der er.

Jeg har kigget lidt på sonys 37W5500 og V5500. Men hvad får jeg mere for pengene i W? Hvor stor er forskellen?

Har i evt andre forslag til hvilken fladskærm jeg skal vælge? Pris mellem 4-6tusind.

Den skal bruges til almindeligt tv, PS3 og blueray.
Af skumf
Så vidt jeg kan se er det næsten kun 100hz der er forskellen, det havde jeg selvfølgelig også læst at der var i W. Men var ikke sikker på om dette var eneste forskel.

Har læst der er stor forskel på 100hz teknologien og hvor godt det virker i de forskellige fjernsyn? Nogen der har nogle erferinger med dette fjernsyn? Hvor meget glæde får man ud af de ekstra penge det koster?
Af Makaus
Sony er vidst dem med med det bedst fungerende 100hz system :)
Brugeravatar
Af koenigs
Kontrasten på V5500 er en smule dårligere end W5500 ifølge AVforums test af begge TV'er.

Men V5500's kontrast er stadig i den bedste ende.

Derudover mangler 100hz som nævnt før.

Ellers er et rigtig fint tv til prisen. Måske det bedste i prisklassen når vi snakker LCD?
Af Hejhenrik
Du kan sagtens se stor forskel på 50 og 100hz, har selv købt w5500, det stod sammen med et v5500 i sony centret...v5500 hakker ved panorering og det bliver øjnene hurtigt trætte af, kan også se forskel når jeg slår 100hz fra i mit eget. brug de ekstra kr. på w modellen, det vil du ikke fortryde. mener også der bruges et billigere panel i v modellen, med mindre kontrast, eller også er det netop w i 37 der har mindre kontrast.
Derimod syntes jeg ikke der var så stor forskel fra 100hz til Z modellen med 200hz, ihvertfald ikke nok til at retfærdiggøre den prisforskel på de 2. iøvrigt er jeg indtil videre meget tilfreds med w5500, selvom jeg fik det første byttet, fordi der var en del backlight bleeding, det er der ikke spor af på den nye.
Af skumf
tusind tak for svarene. Jeg må ud og jagte mig et sådan tv.