Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af rlm
pipper skrev:
rlm skrev:Hej Rasmus

Kan det passe at der er meget genskær i LG SL8000?
Jeg var nede i Elgiganten da jeg overvejer dette tv, og synes at der var utroligt meget genskær i skærmen i forhold til mange af de øvrige modeller.

Og nedenstående hvis dette må stilles i denne tråd:
Hvis du skulle give mig et råd, ville du så vælge LG SL8000 eller G10e?
(Skal bruges til alm tv brug og spillekonsol) og er der andre der når op på disse 2, som jeg ser det virker det som dem du er mest glade for i anmeldelserne. Svar gerne med fordele og ulemper.
Tror du skal købe det tv som du syntes er bedst.
Jeg har også set på disse 2 modeller og ville vælge SL 8000. Husk også at G10'eren har nogle blæsere indbygget som nogle siger støjer. Andre hører dem ikke.

Mht genskær - var det sl 8000 eller sl 8500 du så på. Sl 8500 har glasfront.
Normalt er det plasma der "lider" under dette problem i lyse lokaler.
Ja det med blæsere har jeg også hørt, men svært at vurdere hvor meget det er, for i en forretning kan man ikk hører det.
Jeg er ret sikker på at det var en SL 8000, det stod der i hvert fald på skiltet. Men tænkte også om skiltet måske var placeret forkert. Men selve fronten var lige, og mener at ved SL 8500 er det skåret skråt indad øverst. Korrekt? Som jeg så det havde G10e faktisk mindre genskær end SL8000, men stod også et andet sted.
Af Reonekot
rlm skrev:Men selve fronten var lige, og mener at ved SL 8500 er det skåret skråt indad øverst. Korrekt? Som jeg så det havde G10e faktisk mindre genskær end SL8000, men stod også et andet sted.
Det er omvendt. SL8000 har afrundet top, mens SL8500 med glas front er helt lige foran. (Har selv lige fået SL8500 og der er mere genskin end jeg havde regnet med desværre.)
Af rlm
Reonekot skrev:
rlm skrev:Men selve fronten var lige, og mener at ved SL 8500 er det skåret skråt indad øverst. Korrekt? Som jeg så det havde G10e faktisk mindre genskær end SL8000, men stod også et andet sted.
Det er omvendt. SL8000 har afrundet top, mens SL8500 med glas front er helt lige foran. (Har selv lige fået SL8500 og der er mere genskin end jeg havde regnet med desværre.)
Ok det var dejligt at få at vide, så vil jeg ud at prøve at finde SL8000 og se om det ikke er noget bedre.
Af pipper
Reonekot skrev:
hej.

Hvad havde du før du købte dette LCD panel.
Jeg har Plasma nu så det er vel dette samme mht.
genskin?

Er du ellers tilfreds. Jeg er meget tæt på at bestille et 8500 panel?
Af Reonekot
pipper skrev:
Reonekot skrev:
Hvad havde du før du købte dette LCD panel.
Jeg har Plasma nu så det er vel dette samme mht.
genskin?

Er du ellers tilfreds. Jeg er meget tæt på at bestille et 8500 panel?
Jeg havde et billigt 32" CRT, så er en stor opgradering. Jeg ser meget mere genskin nu end jeg gjorde på mit gamle, men det er sandsynligvis fordi det er så stor en flade på 42sl8500. Min stue har vinduer modsat fjernsynet, så det er ikke optimalt om dagen. Om aftenen skal jeg også lige overveje hvilke lamper jeg har tændt. Om det er værre end de fleste plasmaskærme ved jeg ikke, men jeg synes det er et stort problem. (Og jeg er ellers ikke kræsen på det område synes jeg.)

På nær genskin, problemer med EPG (http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=13856) og jeg har ikke rigtig fundet ud af hvornår man bør benyttet 200Hz endnu, så er det et lækkert TV. Jeg er ikke ekspert, men billedet står rigtig flot på det med digitalt signal (sammenlignet med de andre LCD skærme jeg har set)og det ser rigtig godt ud synes jeg.

Fjernbetjeningen er lidt dumt opbygget efter min mening. F.eks. så bruger man knapperne nederst på fjernbetjeningen til at navigere rundt i EPG, men nå man så skal se info om et program, så er info knappen helt i toppen, så man skal bruge 2 hænder.

Personligt ville jeg kraftigt overveje at betale de ekstra kr. for sl8000 hvis man har vinduer modsat TV'et.
Af Stridis
Hej !
Köpt 47SL8500 i onsdags, håller med att det är en läcker tv, som diskuteras här i forumet så blänker glaset ganska mycket men det stör mig inte, har inga fönster eller lampor som stör.
Hade innan en Panasonic plasma TH50PZ70 som jag sålt och köpt denna.
Absolut inte besviken på denna tv, efter ställt in den efter testen här på flatpanels, underbar bild på denna lcd, aldrig gillat lcd för men denna tycker jag är underbar, drar mindre ström än min gammla plasma.
HD material visar jätte bra bild, och SD kanaler från kabelt helt klart godkännt.
Ångra absolut inte mitt köp.

Tittade även på Samsungs 8 serie, men denna föll mig mer i smaken.
Johan
Af Kim Kristiansen
Hej.

Har netop modtaget mit sl8500. Synes billedet er meget fint, men har dog lidt problemer med at få indstillet det.

Håber i kan hjælpe.

Jeg har valgt danmark under sprog, og sverige under land.

Jeg bor i odense og har kabel-tv fra glentevejen.

Når jeg har valgt mellem antenne og kabel skal jeg vælge standard/Fuld/Bruger??? Hvilken af dem skal jeg vælge.

Har prøvet at vælge standard og så finder den 41 under tv, men ingen under DTV.

Har også prøvet at vælge Fuld og så finder den 41 under tv, og ca. 100 under DTV.

Når jeg søger under fuld finder den ikke Tv3 og tv3 plus under DTV ( den finder dog tv3 puls under DTV ), men den finder begge under TV. Kan jeg flytte dem fra Tv til DTV. Eller hvordan kan jeg finde dem under DTV????

Hvad er forskellen på DTV og TV?

Håber der er en så kan forklare hvordan jeg får indstillet kanalerne korrekt?

På forhånd tak.
Af pipper
Reonekot skrev:
pipper skrev:
Reonekot skrev:
Det forstår jeg ikke helt. Koster SL8000 mere end SL8500?
Af Reonekot
pipper skrev:Det forstår jeg ikke helt. Koster SL8000 mere end SL8500?
Det gør det de steder jeg kunne finde på at handle og hvor det er på lager sidst jeg checkede. (Dvs. ved danske netfirmaer, og ikke Getmore.) Virker til at SL8500 er mere udbredt og tilgængelig end SL8000, i hvert fald når det kommer til 42" udgaven.
Af pipper
Reonekot skrev:
pipper skrev:Det forstår jeg ikke helt. Koster SL8000 mere end SL8500?
Det gør det de steder jeg kunne finde på at handle og hvor det er på lager sidst jeg checkede. (Dvs. ved danske netfirmaer, og ikke Getmore.) Virker til at SL8500 er mere udbredt og tilgængelig end SL8000, i hvert fald når det kommer til 42" udgaven.
Okay, jeg har nemlig set dem til samme pris hvor jeg vil handle.
Jeg er godt nok bare i tvivl om det skal være 8000/8500
Af pipper
Jeg sidder ca 2,5 til 2,8 meter fra tv'et.
Kan det så gå at løbe et 42" eller skal jeg
ned i et 37".

Hvad med kanalskift. Tager det lang tid på denne model?
Af billen
pipper skrev:Jeg sidder ca 2,5 til 2,8 meter fra tv'et.
ned i et 37".

Sidder ca i samme afstand som dig og du må ikke gå under 42" hvis jeg kunne lave om nu tror jeg det blev et 47" :)

Kanalskift er rimeligt sløvt på det digitale net ifh panasonic som jeg havde før.
Af pipper
billen skrev:
pipper skrev:Jeg sidder ca 2,5 til 2,8 meter fra tv'et.
ned i et 37".

Sidder ca i samme afstand som dig og du må ikke gå under 42" hvis jeg kunne lave om nu tror jeg det blev et 47" :)

Kanalskift er rimeligt sløvt på det digitale net ifh panasonic som jeg havde før.
Så prøver jeg et 42 ". Bare det ikke bliver grynet billede pga for tæt afstand
Af Reonekot
Jeg er også ca. 2½-3m fra fjernsynet. Den første dag er det godt lidt stort, men man vender sig hurtigt til det. Jeg har så kun set digitalt TV, og der er kvaliteten på den afstand ikke noget problem selv med SD opløsning. (IMO)

Kanal skift er ret langsom, men det er det vist altid med digitalt signal. (Hvilket gør problemerne med EPG endnu mere irreterende.) Fjernsynet er også lidt langsom til at reagere på tastetryk i tekst TV, i hvert fald på det digitale signal. (Langsommere end mit tidligere Prosonic CRT på analog :o )
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 15