Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kratz
Her må jeg så bakke Leviathan op. Det klip du citerer er taget ud af kontekst. Det fremgår klart, at vi snakker om V10 kontra B850, altså hvad der skete i 2009, ikke i 2010.
Af Leviathan
BrianH skrev:
Leviathan skrev: Nu var det mere en historisk betragtning... Men en fin fortolkning, du fik gjort dig der.
Det var ikke en fortolkning. Det var en kommentar til præcist hvad du skrev. Hvis du mener andet end hvad du skriver, så må lære at skrive, så du kan udtrykke hvad du mener :)
Eller du kan måske lære at læse hele min sætning? Jeg skriver intet om Panasonics nye tv, skriver netop om 2009 modellerne
Af xcardman
Leviathan skrev:
BrianH skrev:
Leviathan skrev: Nu var det mere en historisk betragtning... Men en fin fortolkning, du fik gjort dig der.
Det var ikke en fortolkning. Det var en kommentar til præcist hvad du skrev. Hvis du mener andet end hvad du skriver, så må lære at skrive, så du kan udtrykke hvad du mener :)
Eller du kan måske lære at læse hele min sætning? Jeg skriver intet om Panasonics nye tv, skriver netop om 2009 modellerne
ja hvordan kan man misforstå det

Men er også spændt på Samsung og deres plasma.
for hvis panasonic når kuro niveau i 2010, tror jeg faktisk samsung kan finde på og lukke deres plasma produktion.
hvis de ikke tjener nok penge på det, lige som pioneer har gjort.
Men er absolut kun et gæt

men samsung 8 serie bliver en meget stor konkurrent, hvis de kan løfte kvaliteten. Men tror vi ser et noget større spring mellem dem i år til pan fordel.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg tror ikke Samsung har planer om at lukke for plasma. De satser trods alt stadig på at sælge en del i 2010. Det som vi formentlig ser fra Samsung i år og de næste år, er, at de satser hårdere på deres LED modeller og så vil plasma-Tv'ene rykke mod større størrelser, såsom 55-70 tommer.
Af Emilos
Nu da der kommer nye modeller i marts/april, falder prisen så ikke gevaldigt på de gamle Panasonic modeller? Og hvornår udgår de egentlig fra markedet?
Jeg står og mangler et ok fladskærms TV. Jeg har hørt de bedste anmendelser på X10'eren (i det prisleje).
Men hvis det ikke kan betale sig at købe et X10 nu, og man kan få bedre kvalitet i marts/april for omkring de 5000 i X20'eren, vil jeg klart vente. Hvad siger i?
Af BrianH
Emilos skrev:Nu da der kommer nye modeller i marts/april, falder prisen så ikke gevaldigt på de gamle Panasonic modeller? Og hvornår udgår de egentlig fra markedet?
Jeg står og mangler et ok fladskærms TV. Jeg har hørt de bedste anmendelser på X10'eren (i det prisleje).
Men hvis det ikke kan betale sig at købe et X10 nu, og man kan få bedre kvalitet i marts/april for omkring de 5000 i X20'eren, vil jeg klart vente. Hvad siger i?
Næppe ret meget, med mindre nogle butikker bare VIL sælge ud. Forgængeren faldt ikke meget heller da X10Y kom frem.
Af Emilos
Okay, det ville da også være træls, at gå og købe et nu og det så var faldet en tusse i pris på en måned.
Af BrianH
Emilos skrev:Okay, det ville da også være træls, at gå og købe et nu og det så var faldet en tusse i pris på en måned.
Til gengæld blev X10Y ret hurtigt billigere end forgængeren havde været. Ser vi det samme, starter X20Y på 7000,- (vejledende) i 42" og falder lynhurtigt til 6000, og 4500 efter 6 måneder
Af Emilos
Hvis man skulle og vælge imellem at købe et X10 nu, eller vente et halvt år på, at det kommer ned i et rimeligt prisleje, hvad ville du/i så gøre i min situation? Bliver X20 så meget bedre, at det er værd at vente på?
Af BrianH
Emilos skrev:Hvis man skulle og vælge imellem at købe et X10 nu, eller vente et halvt år på, at det kommer ned i et rimeligt prisleje, hvad ville du/i så gøre i min situation? Bliver X20 så meget bedre, at det er værd at vente på?

Jeg ville købe et nu. Dem der tester tv vil sikker kunne MÅLE en forskel med alle deres apparater, men jeg tror ikke på man vil kunne se forskel på billedkvaliteten ved almindelig brug.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg tror heller ikke de største forbedringer vil være i X20Y serien ift. X10Y serien.

Til gengæld har jeg tiltro til, at Panasonics har rykket sig i G20, G25 og V20 serierne.
Af Emilos
Jeg er glad for jeres svar omkring, at det ikke bliver den store forbedring. I mener, at jeg trygt kan gå ud at købe et X10 nu, og det så ikke falder i pris om en måned?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Emilos skrev:Jeg er glad for jeres svar omkring, at det ikke bliver den store forbedring. I mener, at jeg trygt kan gå ud at købe et X10 nu, og det så ikke falder i pris om en måned?
Det er kun gætværk, og jeg kan naturligvis tage fejl, men ja det er umiddelbart hvad jeg tror.
Jeg har dog endnu ikke fået set den nye X20 i virkeligheden.

Jeg tror ikke X10 falder meget mere i pris, nej. Prisen er efterhånden utrolig lav.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 21