Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lahnet
Jeg har tidligere skrevet om min ubeslutsomhed med hensyn til disse skærme:

Viewsonic VX2025wm
Acer AL2051Ws

Jeg bestemte mig efter at have læst tonsvis af test og forumtråde til at købe Acer AL2051Ws.
Den kom så som aftalt fra Computersalg.dk igår med posten. Pakker den ud - alle kabler som man kan få brug for var med - sætter den til og
WOW aldrig har jeg set et mere lækkert skærmbillede.
Men, men, men, efter den første begejstring har lagt sig opdager jeg hvor meget genskin / spejling den har. Efter nogle timers ubeslutsomhed træffer jeg den beslutning at det er en bytter. Skærmen er sendt retur.

Det vil sige, at nu er jeg tilbage til udgangspunktet, ja værre endnu fordi min gamle monitor har jeg solgt - haha hvor dum kan man være?

Nu kunne man jo sige hvorfor bestiller han så bare ikke den Viewsonic VX2025wm, som han var lige ved at købe til at starte med.
Hmm, det gør jeg måske også, men har lige opdaget at Dell kører tilbud på bla. Dell UltraSharp 2007WFP http://accessories.euro.dell.com/sna/Pr ... &sku=59201 3440 gode danske kroner.

Spørgsmål : Viewsonic VX2025wm eller Dell UltraSharp 2007WFP

Priser er omtrent den samme så hvilken anbefalder I & hvorfor?
Alle kommentare og synspunkter er velkomne, jeg vil til gengæld skrive en detalieret brugeranmeldelse af Acer kontra ???
Af PowerJ
Jeg vil hoppe på den Dell 2007WFP, du kan læse en test af den her:

http://www.prad.de/en/monitore/review-dell-2007wfp.html

Har haft en Viewsonic VX2025wm på prøve, men jeg sendte den retur pga. homogeniteten af baggrundsbelysningen, den jeg havde hjemme led af samme problem som den der har været testet her på siden.

det var på tide at de køre tilbud på 2007WFP :D Jeg har gået og ventet på at de kørte tilbud på den
Brugeravatar
Af hightower
Jeg ville også vælge Dell'en, men har de ændret deres retur procedure, (hvis den nu har pixelfejl eller man ikke er tilfreds? Tidligere skulle man sende den med Dell's fragtmand (= UPS) til Irland... Pris : mange penge!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis du vil have pengene retur, så koster det stadig 744 kr. men hvis der er fejl på skærmen så henter de den selv uden beregning.
Af PowerJ
hvor mange pixel fejl skal der være før Dell bytter den?
Af Lahnet
Bemærk, at der på LCD-skærme kan forekomme pixelfejl, enten i form af pixel, der forbliver sort eller konstant lysende pixel. Dell ombytter iht. aftalt serviceniveau skærme med pixelfejl i overensstemmelse med industristandarder, hvorfor op til 5 defekte pixels må accepteres. For mere information se:
https://support.euro.dell.com/support/t ... id=1&s=dhs

Kopi paste fra Dell.

Tak for link til test.

Det bliver nok Dell.

Der må være nogle som har købt denne skærm, som lige gider skrive et par ord.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er rigtigt mange reviews på nettet af denne model, hvis du søger på google under "2007WFP review". Jeg læste de første 5 reviews igår og den får gode anmeldelser over hele linien. Den nye revision skulle også være fri for de banding problemer som ofte nævnes som væsentligste kritikpunkt - og det er den version du vil modtage i DK.
Af Lahnet
Så er der bestilt en Dell.

Jeg har lånt Viewsonic VX2025wm med hjem på prøve, men det er også en byttter. Det er egentligt lidt mærkligt for det er en lækker skærm, fin billede, ingen slør i spil osv, men jeg sidder bare tilbage med en følelse af at det ikke er topkvalitet. Den fornemmelse havde jeg ikke med Acer.

Nu håber jeg at den Dell lever op til mine krav og at den kommer lidt hurtigt.
Af RAZZ
Hejsa.

Jeg er også interesseret i den skærm, nu hvor de tilsyneladene har løst dens store problem. Men hvordan ved vi hvilket panel den udgave der bliver solgt i danmark har? Jeg vil jo ikke risikere at få det forkerte...

Dette forum er til stor hjælp.
Mange tak!
Af Lahnet
Det er vel muligt at se ??? når jeg modtager min i løbet / starten af næste uge.
Ved ikke lige hvordan, men mon ikke serienummer kan googles.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
"Det forkerte"? Der er kun 1 slags panel i WFP skærmen og det er et S-IPS panel fra LG.Philips. Du får ikke andet end det.
Mht. de fejl der har været i skærmen så har det intet med panelet at gøre. Det var rent softwaremæssigt og det er blevet fikset med en opgradering af skærmens firmware.
Af RAZZ
Ja, man kan vel se det i service menuen. Jeg læste et sted, at man for at komme ind i service menuen, skulle holde menu-knappen og pluds nede samtidig, mens man tænder skærmen. Når den så er tændt, hvilket skulle vare et par sekunder længere end sædvanligt, skal man trykke på minus. Herefter skulle service menuen så åbne - eller var det nu til en anden skærm? :)

Vi får se...

EDIT: Yakken - jeg læste i Dell's forum, at nogen havde fået skærme med samsung panel. Måske var det et desperat forsøg på at løse problemet? Måske anede dem der skrev det ikke hvad de talte om. Hvem ved?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Tror du ikke det er FP modellen du tænker på? Så vidt jeg ved så er der ikke nogen WFP med S-PVA paneler. Og selvom der var, så er det da bestemt ikke et negativt træk.
Af RAZZ
Jo, du har nok ret, yakken.
Jeg tror nok jeg bare vil købe sådan en, og så håbe den er god nok til spil, film, grafik, osv. Den er sikkert bedre end min gamle udslidte IBM G96, alligevel. :)