Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kim Kristiansen
Hej

Jeg har netop købt et LG SL8500 og har lidt problemer med at komme igang.

Håber i kan hjælpe.

Jeg har valgt danmark under sprog, og sverige under land.

Jeg bor i odense og har kabel-tv fra glentevejen.

Når jeg har valgt mellem antenne og kabel skal jeg vælge standard/Fuld/Bruger??? Hvilken af dem skal jeg vælge.

Har prøvet at vælge standard og så finder den 41 under tv, men ingen under DTV.

Har også prøvet at vælge Fuld og så finder den 41 under tv, og ca. 100 under DTV. Når jeg så vil sætte dem i rækkefølge ( DTV-kanalerne), er der nogle af dem så den ikke kan vise f.eks. ZULU ( her skriver den intet CI-Modul). Jeg kan dog godt se zulu under TV. Hmm... Hvad skyldes dette?

Hvad er forskellen på DTV og TV?

Håber der er en så kan forklare hvordan jeg får indstillet kanalerne korrekt?

På forhånd tak.
Af Reonekot
DTV er det digitale signal, mens TV er analog.

Når du sætter den til fuld søgning, finder den så ikke f.eks. zulu mere end en gang? På Yousee's signal, så finder den mange af kanalerne i både en kodet og en ikke kodet udgave. Så skal man lige finde den rigtige for at man kan se den.

Ellers prøv at tage et kik på GAL's forum, og prøv de manuelle indstillinger for QAM, netværk ID mv. der står beskrevet for den pakke du har:

http://forum.glenten.dk/viewtopic.php?t=734
Af Kim Kristiansen
Takker for svaret.

Jo den finder nogle af kanalerne flere gange, og som du siger skal man bare lige finde den rigtige.

Jeg kan dog ikke få den til at finde tv3 og tv3+ under DTV.
Af Reonekot
Har du prøvet at søge manuelt med indstillingerne fra tråden på GAL's forum? Ellers skal du måske prøve at spørge derovre, da det må være noget specielt på deres net.