Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Superfreaky
Hej derude

så er det endelig tid til at det gamle fjernsyn skal skiftes ud. Tekst Tv virker ikke, og den klikker? :)

Jeg har omkring 6-7k, ska være plasma, Full HD, kunne bruges til PC, PS3.. Kommer til at sidde 2-3 meter fra den.

Har sådan set besluttet mig for enten at købe S10E eller G10E, derfor overskiften..

Jeg har de 700kr der er i forskel fra S10E til G10E.. Er den de ekstra penge værd?

Til sidst er der Evt, nogle andre fjernsyn jeg burde overveje her på "falderebet"?

På forhånd tak for svarene, ved godt folk er trætte af de evige "hvad skal jeg vælge" Tråde.. Men når der går 6-7 år mellem man køber fjernsyn, skulle det jo gerne være den rigtige man vælger :D
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du får en lidt bedre gråtoneskala med G10 pga. en lidt højere subfield drive, og så får du NeoPDP-panelet, der dog samtidigt er udstyret med en blæser hvor S10 ikke har nogen. Det betyder omvendt også at S10 vil være mere støjsvag. Du må nok selv opveje hvad du helst vil have.
Af bantam
Jeg synes, at en af de store forskelle på G10 og S10 er, at G10 kan indstilles til en gamma,der ligger i området omkring 2.2, hvilket S10 kun kan for PC-inputtet. S10 minder mest om PZ85 fra 2008, og kan således kun levere en gamma på ca. 2.0.

Det en højere gamma tilbyder er, at man oplever en større kontrast i billedet. Generelt tilstræbes en gamma på 2.35 +/- 0.15 (afh. af omgivelserne og displayets formåen).

En gamma på 2.0 kan i visse situationer give et lidt "mælket" billede.
Af Superfreaky
Dvs at forskellen er at man på G10 får en støjende blæser med og bedre kan se den hvide farve når man ser, hmmm? OL i "ski hop"? :)

Umiddelbart ser S10'ern ud som det bedste køb...
NeoPDP-panelet, gør kun grå og hvide farver bedre ?
Af SiMONDRENGEN
jeg kan kun sige at jeg er fuldt tilfreds for mit 42" S10 fra jaman til 5500,-

har jeg lige købt og den skuffer ikke. slet ikke til den pris.

en kammerat har købt en samsung LED 7070 46" til 12999,- og synes godt nok jeg gjorde en bedre handel..
Af Superfreaky
Jeg har lige købt TX-P42G10E til 6999,- I EL-Giganten ud over at folk siger den sku være en smugle bedre, så er den købt i en butik. Som giver lidt bedre tryghed, hvis der sku gå noget galt med den.. Så er det bare at vente til Onsdag, der ska jeg hente den :D

Når jeg modtager den og sætter den op, hvordan kan jeg tjekke hvad firmware der sidder i den, og om den er fuldt opdateret ? Har været snakken om at skærmen sku have et problem med hakken, i de tidlige moddeller, og at det kunne fixes ved at opdatere Firmware..
Af Superfreaky
Kunne forresten godt tænke mig at købe en PS3 til fjernsynet også.. Er der nogen grund til at købe en med 250gb Harddisk istedet for den billige med 120gb?

Ville bare høre fra andre PS3 ejere om man får fyldt pladsen op hurtigt? eller om 120 er rigeligt..
Af Ponduus
Jeg har en 40GB og det er lige i underkanten til at kunne dække mit forbrug. Så umiddelbart ville en 120GB være rigeligt. Medmindre du har tænkt dig at have alt dit musik og film liggende på den.