Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af velsing
Hej.

Jeg kommer lige fra min kammerat, der har købt et Samsung 50B850. Han har fået en model uden brummen.. Jeg har selv et Pana S10 at sammenligne med. Og hold da op for et lækkert tv. Stort set helt flat, fantastisk design, masser af gode multimediemuligheder, bedre kontrast end S10, noget bedre SD-gengivelse end S10 -faktisk fremragende..! Og ganske dyb sort! I mine øjne det ultimative tv for tiden. -uden tvivl.

Jeg ville betale det ekstra og vælge det. :-)

Mvh Velsing
Af Chester
Umiddelbart så ser specifikationerne på samsung PS50B850 tv'et langt dårligere ud end LG sl8000, og de koster nu det samme.

Du sammenligner PS50B850 med et panasonic s10. Hvad har det med sagen at gøre?

Har du set LG sl8000?
Af woo
Chester skrev:Umiddelbart så ser specifikationerne på samsung PS50B850 tv'et langt dårligere ud end LG sl8000
Hvilken specifikationerne mener du er dårligere på PS50B850
Af Chester
Så bare at PS50B850 kun er 100hz hvor SL8000 er 200hz, men det kan da godt være jeg skal vælge PS50B850 i stedet for. Har et par dage til at beslutte mig.. Er der andre meninger om lige de 2?
Af lennon
LG er LCD og Samsung er plasma. To forskellige teknologier som leverer forskellige billeder. Samsung leverer en mere "korekt" gengivelse af kildematerialet, og vil være at foretrække til TV og film. LG er lidt bedre til PC, JPEG o.l . Samsungen er 3" større, - hvilket faktisk er en del.LG bruger lidt mindre støm osv osv

Men det bedste billede overall = Samsung 850/855
Af S.G
lg 50ps8000 er måske en mulighed!
8448 leveret til døren fra cinemagic ;)
Af velsing
Sammenligner kun med S10 fordi det er det jeg selv har.., og fordi det er anerkendt for at være et ganske udmærket tv, -især til prisen, hvilket det da også er. Min pointe er derfor bare, at Samsung 850 virkelig er godt, da det ihvertfald er noget bedre end S10 på en del punkter...

Billedet virkede meget korrekt på det 50B850 jeg så.
Og så er designet i mine øjne virkeligt noget af det lækreste jeg har set...

Blot et indspark..

Mvh Velsing
Af piddy
velsing skrev:Sammenligner kun med S10 fordi det er det jeg selv har.., og fordi det er anerkendt for at være et ganske udmærket tv, -især til prisen, hvilket det da også er. Min pointe er derfor bare, at Samsung 850 virkelig er godt, da det ihvertfald er noget bedre end S10 på en del punkter...

Billedet virkede meget korrekt på det 50B850 jeg så.
Og så er designet i mine øjne virkeligt noget af det lækreste jeg har set...

Blot et indspark..

Mvh Velsing

Klart at det bedre end dit S10. Selvfølgelig er det dit eneste sammenligningsgrundlag, men S10 og Samsung 850 er jo i to helt forskellige prisklasser. Du burde hellere sammenligne samsung 850 med pana V10