Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af oldermand
Hey har lige fået mit nye panasonic g15 46" og jeg kan ikke finde THX settingen på den ? Kun game mode biograf og normal. Og kan heller finde menuen for 24p og 60 / 100 hz som der skulle være.
Det lyder ret dumt men har virkelig tjekket ALT så tænkte om der er nogen der måske har det og kunne sige hvor det er O_O
Af Kratz
Hmm, mig bekendt er det kun V10 modellen som har THX settings, så det kan være derfor...
Af bantam
Det er kun V10 og Z1x modellerne, der har THX-indstillingen.

Skift mellem 60Hz/24Hz findes, så vidt jeg ved, kun på visse modeller til markeder udenfor Danmark (f.eks. US og UK, mener jeg).
Af Sten
Har selv Pana 46" G15.

Kratz og bantam har ret. Det er specielt på US udgaven, hvor der kan foretages en del ændringer mht. Hz og brug af THX indstilling. Mig bekendt har UK udgaven af den omtalte skærm ikke THX profil. Men jeg kan tage fejl.

Jeg kan i øvrigt ikke anbefale dig at opdatere firmwaren på G15 til ver. 2011, idet SD billedet bliver overraskende ringe. Min havde tidligere ver. 2004 (det har din sikkert også, hvis du lige har fået den), og den skulle jeg godt nok have beholdt. :((
Af Kratz
Hvis I virkelig vil have noget ud af billedet, og har svært ved at indstille det godt (de færreste af os kan gøre det optimalt) så kan I overveje at få en professionel kalibrator til at indstille det.
Der er virkelig noget at hente.
Hvis ikke jeg tager fejl er Bantam en af dem.