Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nomis
Hej!

Jeg har tit hørt om folk som taler om at der kommer summe/brumm-lyde fra deres fladskærms tv.
Folk er tit ueninge om hvor højt det summer/brummer og uenige om hvad der er på et acceptabelt niveau!

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor stor forskellen er fra mærke til mærke og findes der "lydløse" fladskærm-tv?
Af Th@mas
Nomis skrev:Hej!

Jeg har tit hørt om folk som taler om at der kommer summe/brumm-lyde fra deres fladskærms tv.
Folk er tit ueninge om hvor højt det summer/brummer og uenige om hvad der er på et acceptabelt niveau!

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor stor forskellen er fra mærke til mærke og findes der "lydløse" fladskærm-tv?
Jeg har et Panasonic TX-P42S10E FullHD Plasma og der kan jeg ikke høre noget fra den (har heller ikke indbyggede blæsere).

Mvh
Th@mas
Af Ponduus
Det er jo meget individuelt hvad man synes der er for meget. Nogle er villige til at overhøre det for at få et specielt tv, andre skifter TV flere gange for at finde det der støjer mindst.
Personligt har jeg ikke noget problem med lidt blæserstøj og har ingen problemer med at overhøre det.

Hvis du søger et lydløst TV skal du først undersøge om der er blæsere i Tv'et derefter er det bare at undersøge markedet og prøve en masse Tv hjemme. Det nytter ikke noget at lytte i butikken.
Af Nomis
Kan I anbefale et TV som er lydløst?
Af Fing
Panasonic X10. Tror også S10 er lydløst, da det heller ikke har blæsere.
Af TvHomer
X10 har jeg i hvert fald læst tråde om at det også kan summe.

Jeg tror faktisk ikke at man kan være 100 % sikker på nogen modeller.
Af LunD^
X10 er bestemt ikke lydløst, men jeg har snart vænnet mig til det. Det støjer faktisk ret meget.
Af Fing
Kan overhovedet ikke høre mit X10. Hvorimod jeg tydeligt kan høre min PS3 når den afspiller film.
Af xcardman
Jeg kan ikke hører mit pioneer når jeg ser film med +20 db på mit anlæg og subben kører :D .
mit pioneer har ingen blæser som kører hele tiden. Har faktisk aldrig hørt den er gået i gang.
har prøvet og slå den et manuelt. Min har så kun en.
en panasonic g10 kan jeg udmærket hører og dens blæser, mens andre ikke kan eller udmærket kan leve med det.

blæser skal man nok holde sig fra. Men ellers er det alså meget inviduelt
havde bare ikke selv købt et tv kun ud fra det
Af mik
Det virker meget individuelt hvor meget et fjernsyn må støje, og de færreste anmeldelser forholder sig til emnet. Købsanbefalingen på flatpanels er heller ikke nogen hjælp her.

Personligt kikker jeg mest på Panasonics V10,G10,X10,S10, men det er stort set umuligt at sammenligne blæserstøjen i de forskellige modeller. Og jeg har læst mange debattråde igennem!

Hertil kommer støj fra stømforsyningen (!) og støj ved gengivelse af lyse toner (generelt for alle plasma?).

Hvis det skal være billedmæssigt highend så findes der tilsyneladende ingen lydløse plasma TV!

Jeg tror min løsning bliver et køb over nettet og benytte returretten hvis TV'et larmer for meget.
Er der nogen der kan anbefale en netbutik hvor pengene gives retur med et smil? (eller bare uden bøvl)

I fremtiden kan man jo håbe at støjgenen bliver et fast sammenligningsparameter - der er trods alt mange der klager over problemet og har fortrudt deres køb.
Af Perfod
Havde engang et LG plasma tv det gav en underlig elektrisk summen , det var så irriterende at jeg byttede det... ved ikke hvordan det er med LG idag .
Af velsing
Mit S10 afgiver plasmasummen, især ved lyse billeder og min kammerats X10 gør ligeså. Det er nogle gange lidt på kanten, men i det store og hele kan jeg leve med det.

Prøv at søg på plasma og buzz eller buzzing på avforum.com. Der diskuteres fænomenet og forskellige løsningsmuligheder.

Mvh Velsing