Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jacob586
Skubidue skrev:Hej Claus m.h.t. lyd udgang på LG SL8000, så har jeg fået svar fra LG Support - de skriver: "Desværre er den eneste mulighed at få lyden ud via den optiske digitale udgang".

Så vi må have pungen frem og prøve en konverter.

Held og Lykke v.h. Karsten
Det er sgu for ringe :( Det er samme problem med Samsungs "LED". Der må jo tydeligvis være en konverter i TV'et når den har udgang til høretelefoner. Så hvorfor ikke et alm phone-stik ud :((

Inden du køber en konverter, så tjek lige at den kan konvertere al "lyd". En ekspedient i Hifi-klubben nævnte noget med at der kunne være problemer når lyden var i sorround. Ved ikke hvor relevant det er.
Af sharders
Hej

Et godt stereosetup er altid bedre end TV'ets indbyggede højttalere, og ofte bedre end et halvkedeligt Surround Receiver-setup.

Der er flere metoder til et velfungerende stereo-setup. Fælles for dem alle er, at phonostik går til phonostik (eks. TV-out til aux eller tape2 - bemærk dog at "phono" indgangen på anlægget ikke kan benyttes!)

Jeg benytter en mellemstation:
YouSee Plus (kunne lige så godt være Zaptor) til aux og BD til tape2. Fungerer upåklageligt!

God fornøjelse!
Af jacob586
Skubidue skrev:Hej Claus m.h.t. lyd udgang på LG SL8000, så har jeg fået svar fra LG Support - de skriver: "Desværre er den eneste mulighed at få lyden ud via den optiske digitale udgang".

Hvad er dit signal? Hvis du kører via alm antenne (DVB-T) så kan du evt finde en (billig) MPEG-4 boks med analog lydudgang og så HDMI til TV'et.
Af claudie80

Ok...jamen ellers må man jo bare købe en ny forstærker. Der er jo også udsalg så man kan jo prøve lykken :)
Af pipper
Måske et dumt spørgsmål men prøver alligevel.

Kan man bare indstille sit tv efter kalibrerings resultatet i testen , og regne med et godt billede.
Kan man selv komme ind i de menuer der kræves for det?

mvh
Af Qato
pipper skrev:Måske et dumt spørgsmål men prøver alligevel.

Kan man bare indstille sit tv efter kalibrerings resultatet i testen , og regne med et godt billede.

mvh
Indstillingerne i testen giver dig bestemt et godt udgangspunkt for at få det mest korrekte billede. Der kan selvfølgelig være individuelle præferencer som gør at du måske vælger at justere anderledes.
Af pipper
Qato skrev:
pipper skrev:Måske et dumt spørgsmål men prøver alligevel.

mvh
Indstillingerne i testen giver dig bestemt et godt udgangspunkt for at få det mest korrekte billede. Der kan selvfølgelig være individuelle præferencer som gør at du måske vælger at justere anderledes.
Det vil sige at hvis man indstiller efter dem har man et tv der er kalibreret?

Kan man selv gøre det. Skal man ind i servicemenuen for at gøre dette.?
Af Hormoz
Nu er jeg også den stolte indehaver at dette skønne tv ! :)

Det jeg dog ikke helt kan finde ud af er under billedindstilling. Jeg vil gerne ændre på funktionen "Sort Niveau" men denne står på auto, og jeg har ikke mulighed for at ændre den. Hvordan åbner man op for denne funktion?
Af pipper
Hormoz skrev:Nu er jeg også den stolte indehaver at dette skønne tv ! :)

Det jeg dog ikke helt kan finde ud af er under billedindstilling. Jeg vil gerne ændre på funktionen "Sort Niveau" men denne står på auto, og jeg har ikke mulighed for at ændre den. Hvordan åbner man op for denne funktion?
Har sendt dig en PM
Af rlm
Hej Rasmus

Kan det passe at der er meget genskær i LG SL8000?
Jeg var nede i Elgiganten da jeg overvejer dette tv, og synes at der var utroligt meget genskær i skærmen i forhold til mange af de øvrige modeller.

Og nedenstående hvis dette må stilles i denne tråd:
Hvis du skulle give mig et råd, ville du så vælge LG SL8000 eller G10e?
(Skal bruges til alm tv brug og spillekonsol) og er der andre der når op på disse 2, som jeg ser det virker det som dem du er mest glade for i anmeldelserne. Svar gerne med fordele og ulemper.
Af pipper
rlm skrev:Hej Rasmus

Kan det passe at der er meget genskær i LG SL8000?
Jeg var nede i Elgiganten da jeg overvejer dette tv, og synes at der var utroligt meget genskær i skærmen i forhold til mange af de øvrige modeller.

Og nedenstående hvis dette må stilles i denne tråd:
Hvis du skulle give mig et råd, ville du så vælge LG SL8000 eller G10e?
(Skal bruges til alm tv brug og spillekonsol) og er der andre der når op på disse 2, som jeg ser det virker det som dem du er mest glade for i anmeldelserne. Svar gerne med fordele og ulemper.
Tror du skal købe det tv som du syntes er bedst.
Jeg har også set på disse 2 modeller og ville vælge SL 8000. Husk også at G10'eren har nogle blæsere indbygget som nogle siger støjer. Andre hører dem ikke.

Mht genskær - var det sl 8000 eller sl 8500 du så på. Sl 8500 har glasfront.
Normalt er det plasma der "lider" under dette problem i lyse lokaler.
Af billen
pipper skrev:

Har sendt dig en PM
Kunne vi andre også blive delagtig gjort i dit svar :)
Af billen
pipper skrev:

Har sendt dig en PM
Af pipper
billen skrev:
pipper skrev:

Har sendt dig en PM
Ja undskyld at jeg ikke skrev direkte herinde.

Jeg spurgte lige til om han var tilfreds med tv'et.
Hertil var svaret ja.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 15