Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg skal have en ny 19' fladskærm, som skal kunne anvendes i embeds medfør til billedbehandling, dtp og andet grafisk arbejde. Samme skærm skal bruges til krævende spil.

Jeg ved godt, at der er en interessekonflikt, men findes der skærme, der både er stærke i farve, lys og tempo - pris er ikke afgørende, da bossen betaler?

Er Viewsonic VP2130b helt ude i skoven i forhold til ovennævnte?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
VP2130b er jo ikke en 19" skærm?

I samme genre og med præcis samme panel, finder du også Samsung 214T som er meget rost herinde. Jeg kender flere der benytter den til hurtige fps spil.

Alternativt kan du se på Dell 2007FP, som dog kun er 20", som er anmeldt her på siden. Den har en specificeret responstid der er ligeså hurtig som de to du har kig på, men udseendet kunne evt. også være en faktor.
Af [DK-3140]BotNakker
VP2130b er jo ikke en 19" skærm?
Nej, jeg er et vrøvlehoved. Bare fordi jeg allerede har én 19' skærm skal den næste pinedød ikke absolut også være 19'. Den kan såmænd være 24'!
Af [DK-3140]BotNakker
Jeg ved spilleme ikke, om ASUS Extreme N7800GTX/2DHTV kan trække Dells 24' 2407FPW eller HPs L2335 uden at skulle sætte opløsningen ned.

Jeg ved heller ikke, om jeg kan finde et low-profile kort til AGP (som min arbejds-pc skal bestykkes med), der kan tumle den arbejdsomme tveskærmkomination med en af de ovenstående monitorer, når den anden arbejdsskærm er en HP L1925 . . .

Hvordan kan jeg finde ud af det?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har tidligere forsøgt at finde low-profilekort der kunne klare 2 skærme og måtte til sidst opgive og købe en anden PC. For det første fås de ikke med 2 DVI stik i lowprofile og for det andet er kortene så svage at de kun lige kan køre windows ;)

Dit GF7800GTX burde kunne trække en 24" skærm, hvis du ikke absolut skal have alle detaljer slået til. Ellers kan du jo sætte opløsningen ned til 1680x1050 og leve med den skalering det må medføre.
Af [DK-3140]BotNakker
nhh'

Laver avis, dvs. dtp og billedbehandling.

Standardudstyr er chippen på mobo ;-((

DE får, hvad de betaler for. JEG er mest interesseret i funtionen derhjemme . . . spilleme ;-)
Af [DK-3140]BotNakker
Jeg er ikke så glad for denne brugeranmeldelse af dellen fra Cnet:

If you are running always at 1920x1200 the 2407 is great. If you run any application that needs to run at something other than the native 1920x1200 be careful. This monitor was released before it was ready for prime time. Gamers should especially check resolution before buying this monitor. It is impossible to run any 1600x1200 game without the monitor stretching the picture to fit the screen. The monitor controls that should be available to prevent stretching (put black sidebars up) are disabled. There are problems with several other resolutions as well. Check the Dell community forum on this monitor, there are a lot of unhappy campers out there. Mine is being returned this week. No fix was available for the 1600x1200 distortion, I can't tolerate the distortion.

http://reviews.cnet.com/Dell_UltraSharp ... &tag=uolst
Af waverider
Jag har nyligen bestillet en 2407 selv, som bör komma i början av neste uge. Jeg er måske litt partisk nu men jag skulle ikke rekommendera någon att köre en annan oplösning än den som er native på en LCD fordi jag har *aldrig* sett en skärm som klarer andra oplösningar utan distortion. Jag hade nyligen en Samsung 215TW med en native oplösning på 1680x1050, som kunde köra t.ex. 1280x1024 med black bars, men jag synes att det ikke såg särskilt godt ut, det var ganske meget distorsion även där.

Så jag skulle ikke se det som ett problemer att 2407WFP ikke kan köre black bars.

[DK-3140]BotNakker skrev:Jeg er ikke så glad for denne brugeranmeldelse af dellen fra Cnet:

If you are running always at 1920x1200 the 2407 is great. If you run any application that needs to run at something other than the native 1920x1200 be careful. This monitor was released before it was ready for prime time. Gamers should especially check resolution before buying this monitor. It is impossible to run any 1600x1200 game without the monitor stretching the picture to fit the screen. The monitor controls that should be available to prevent stretching (put black sidebars up) are disabled. There are problems with several other resolutions as well. Check the Dell community forum on this monitor, there are a lot of unhappy campers out there. Mine is being returned this week. No fix was available for the 1600x1200 distortion, I can't tolerate the distortion.

http://reviews.cnet.com/Dell_UltraSharp ... &tag=uolst