Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kratz
Jeg må erklære mig enig med xcardman på denne her.
Der er ingen tvivl om Panasonic fortsat vil sælge TV baseret på deres billedkvalitet, men jeg tror altså det vil gå den gale vej.

Der har altid været fokus på design, men tendensen er blevet meget stærkere inden for de sidste par år. Elektronik skal ikke længere bare fungere, det skal helst se fancy ud samtidig og pynte i stuen. Det er i hvert fald min klare fornemmelse. Som også skrevet tidligere, kan man bare kigge på hvad folk spørger til i trådene her på siden. Vældig ofte er design kriterie nummer et.

Personligt forstår jeg det ikke. For mig er billedet i skærmen fortsat vigtigere end rammen, og hvis Panasonic er det der giver det bedste billede, så er det hvad jeg køber (og her er min bedre halvdel heldigvis enig. Det var værre med vores højtalere: 'lad os finde noget elegant i højglans sort'. Da det samtidig skal lyde ordentligt har det været anledning til en del hovedbrud :o ).
Af Ney
Kratz skrev:Jeg må erklære mig enig med xcardman på denne her.
Der er ingen tvivl om Panasonic fortsat vil sælge TV baseret på deres billedkvalitet, men jeg tror altså det vil gå den gale vej.

Der har altid været fokus på design, men tendensen er blevet meget stærkere inden for de sidste par år. Elektronik skal ikke længere bare fungere, det skal helst se fancy ud samtidig og pynte i stuen. Det er i hvert fald min klare fornemmelse. Som også skrevet tidligere, kan man bare kigge på hvad folk spørger til i trådene her på siden. Vældig ofte er design kriterie nummer et.

Personligt forstår jeg det ikke. For mig er billedet i skærmen fortsat vigtigere end rammen, og hvis Panasonic er det der giver det bedste billede, så er det hvad jeg køber (og her er min bedre halvdel heldigvis enig. Det var værre med vores højtalere: 'lad os finde noget elegant i højglans sort'. Da det samtidig skal lyde ordentligt har det været anledning til en del hovedbrud :o ).

Monitor Audio og DLS har nogle fantastiske højtalere i sort piano :) Så hop du en tur i tapeconnection (hvis du bor i kbh skal du skynde dig da de har ophørsudsalg i dag, så der er sikkert mange gribbe inde og hamstre de gode ting :P)
Af pekr
Det er ærgeligt, de ikke er lidt mere konkurrence dygtige på designet. For os herinde ved vi jo hvilken billedkvalitet de står for. Men alm. mennesker der står ude i butikkerne og skal købe, ved ikke dette. Der er bl.a design og "pang" farver der sælger.
Af Peter W
Er der ikke nogle af de dygtige medarbejdere herinde, der kunne spørge Panasonic om deres designpolitik. Man behøver jo ikke spørge Panasonic om, hvorfor deres design ligner noget, der er udtænkt af en ingeniør i en kælder for 10 år siden, men man kunne spørge dem, hvorfor de har valgt at holde fast i deres tidligere design, og ikke følger de andres producenters designfilosofi med kant-til-kant glas, slankere design osv.
Af Kratz
Ney skrev: Monitor Audio og DLS har nogle fantastiske højtalere i sort piano :) Så hop du en tur i tapeconnection (hvis du bor i kbh skal du skynde dig da de har ophørsudsalg i dag, så der er sikkert mange gribbe inde og hamstre de gode ting :P)
Tak for hintet. Jeg har godt set Tapeconnection's tilbud, og Monitor Audio spiller fantastisk (min bror har noget af Gold Serien). Men de matcher fortsat ikke kriterierne (for store) og desuden har jeg fundet et brugbart kompromis i B&W XT-serien.
Og så har vi vist også bevæget os langt nok off-topic...
Af Leviathan
Ud over at designet ikke har ændret sig, er problemet også, at Panasonic ikke rykker sig nok på billedkvalitets fronten. Samsung har halet gevaldigt ind, og B850 er efter min mening på samme niveau som V10, og med et pænere design og bedre features i Samsung, ser det altså lidt sort ud for Panasonic, efter min mening.

Hvis B850 ikke larmede, var det nok årest tv fra imo. Og hvis Samsung fortsætter den gode billedkvalitet i 2010, samt laver noget der ikke larmer, bliver PDP-8000 da mit nye tv.
Af Ney
Kratz skrev:
Ney skrev: Monitor Audio og DLS har nogle fantastiske højtalere i sort piano :) Så hop du en tur i tapeconnection (hvis du bor i kbh skal du skynde dig da de har ophørsudsalg i dag, så der er sikkert mange gribbe inde og hamstre de gode ting :P)
Tak for hintet. Jeg har godt set Tapeconnection's tilbud, og Monitor Audio spiller fantastisk (min bror har noget af Gold Serien). Men de matcher fortsat ikke kriterierne (for store) og desuden har jeg fundet et brugbart kompromis i B&W XT-serien.
Og så har vi vist også bevæget os langt nok off-topic...
Vi skal jo snakke om et eller andet indtil der kommer billeder fra panasonic standen på CES :D Men XT er også ganske glimrende!!

back on topic:
Jeg forstår ikke helt brokken over designet. Hvorfor er tyndt = flot? Jeg forstår ikke helt fanatismen omkring tynde tv.

Jeg kan forstå hvorfor den rammeløse tilgang LG har er tiltrækkende, men jeg syntes da bestemt ikke der er noget grimt over V10 eller de senste billeder af V25? Oh well, lad det ligge :P

Mhs til de nye panasonic modeller er der noget nyt om den 5 V25 model?
Af N4Ld3
"The educated consumer now demands blacker blacks, faster response time and the billions of colors that Panasonic Plasmas deliver. Panasonic has been recognized for having the deepest blacks in the industry and the 2010 class takes that a step further by creating new NeoPDP technologies providing a new infinite black filter with a higher efficiency panel that generates the best balance of black and white under brighter environments. The new panel named “infinite black” further reduces reflections and creates sharper pictures with higher contrast in brighter environments. In addition, a new panel structure and pre-discharge control technology contribute to realize an increased native infinite contrast level."

Mon det er KURO tech?
Af keler
radiomand skrev:Lad os nu se dem IRL
Nemlig! På billeder er det ikke lige de kønneste - Agreed. Men når de kommer op i stuen ser det ganske neutralt ud.

Mine forældre har et 50" x10, og det ser altså ret fedt ud på væggen.
Af amarone
Tilslutter mig koret af dem der er - i hvert fald lidt - skuffet over at designet ikke er "opgraderet", bare en smule ;)

Men en anden ting som jeg også går op i, er faktisk strømforbruget (B .
Forlyder der noget om strømforbruget endnu (f. eks på G20)?
Af BrianH
Leviathan skrev:Ud over at designet ikke har ændret sig, er problemet også, at Panasonic ikke rykker sig nok på billedkvalitets fronten.
Det er da flot, hvis du allerede inden apparaterne kan købes, kan sige at Panasonic ikke rykker sig nok på billedkvalitets fronten!
Af Leviathan
BrianH skrev:
Leviathan skrev:Ud over at designet ikke har ændret sig, er problemet også, at Panasonic ikke rykker sig nok på billedkvalitets fronten.
Det er da flot, hvis du allerede inden apparaterne kan købes, kan sige at Panasonic ikke rykker sig nok på billedkvalitets fronten!
Nu var det mere en historisk betragtning... Men en fin fortolkning, du fik gjort dig der.
Af BrianH
Leviathan skrev: Nu var det mere en historisk betragtning... Men en fin fortolkning, du fik gjort dig der.
Det var ikke en fortolkning. Det var en kommentar til præcist hvad du skrev. Hvis du mener andet end hvad du skriver, så må lære at skrive, så du kan udtrykke hvad du mener :)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 21