Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af niklasmayn
Jeg har besluttet mig for at købe et sony 40w5500 og kan se de har den til samme pris både i fona og i bilka.

Hvor ville det være smartest at købe det henne?

Jeg tænker lidt hvis der er noget backlight bleeding hvor det så ville være nemmest at bytte henne?

På forhånd tak!
Senest rettet af niklasmayn 07 jan 2010, 21:35, rettet i alt 1 gang.
Af LunD^
Bilka plejer at være super til at ombytte forskellige varer, hvertfald i de tilfælde jeg har oplevet.

Men har du brugt varen og den er ikke er defekt, så har du jo ikke krav på noget, medmindre du handler online.

(medmindre Bilka ell. Fona har særlige fordele hvad det angår.)
Af Hoddle
Kan ikke se nævnte tilbud på Bilkas hjemmeside. Er det et tilbud du har set i en af butikkerne?
Af sharders
Hvad er prisen i Bilka?

Proshop.dk sælger skærmen for 6139,- inkl. moms.

Jeg har købt utallige produkter hos Proshop.dk. De leverer 1-2 dage senere og giver 14 dages returret. :)
Af FRB
sharders skrev: De leverer 1-2 dage senere og giver 14 dages returret. :)
Til orientering: Det er ikke fordi de bare er flinke - forretningen har pligt til at yde denne fortrydelsesret!
Af niklasmayn
Hov, Jeg mente selvfølgelig føtex.. Men kartoffel kartoffel :) Det er jo det samme..

Den står til 5899 kr i føtex!

Er der 14 fuld returret på nettet? Betyder det så at hvis der er backlight bleeding, så kan jeg sige jeg vil have en anden eller hvordan fungere det???
Af FRB
niklasmayn skrev:
Er der 14 fuld returret på nettet? Betyder det så at hvis der er backlight bleeding, så kan jeg sige jeg vil have en anden eller hvordan fungere det???
Der er i henhold til lov om visse forbrugeraftaler (forbrugeraftaleloven) § 18 jf. § 17 som udgangpunkt altid 14 dages fuld returret ved køb på nettet.

Fortrydelsesretten er ofte forudsat, at varen ikke er brugt eller åbnet. Dog er der som udgangspunkt et krav om, at varen skal leveres tilbage i væsentlig samme stand og mængde som ved levering. Hvis forbrugeren udtrykkeligt er gjort opmærksom på herpå, gælder fortrydelsesretten ikke for varer, der er taget i brug, hvis det efter varens art er åbenbart, at brugen medfører en formindskelse af varens salgsværdi.