Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Pyndk
Hvor kan man købe den så man er sikker på LG giver deres garanti?? Så man får den scandinaviske version
Af MikeG
Prøvede selv at ringe til LG i håb om at de kunne give mig en kode, serienummer eller lign. som kunne afsløre om det er en dansk vare. Smed dog på efter 10 min fløjtespil... måske de også kan anbefale en butik så prøver måske igen imorgen. De må vel vide hvem de sender varer ud til.

Lidt frustrerende at alle steder er udsolgte - håber at de får nogle hjem igen. Sig lige til hvis du finder ud af noget, så skal jeg nok også ha en.
Af Pyndk
Komplett.dk har 7 stk. endnu til 8495 kr.. Men vil bare ikke købe hvis ikke den er dækket af LG
Af Jimmy P
Jeg har bestilt min hos dansk it lager og de har garanteret mig at det er en dansk model. Skærmen koster 9000 kr og det har jeg indvilliget i. Tog også kontakt til komplet.dk og deres skærme var ikke danske modeller. Ihvertfald ikke deres ps8000.

Jeg har ikke set skærmen i virkeligheden, kun på billeder. Så jeg har bestilt i blinde. Håber sgu det går.

Men læste lige under nyheder at Lg smider en 3d skærm i handlen allerede i marts. Damn :)
Af Lars E
Justbuyit.dk har Danske modeller til 8499kr køber min derfra de får også
god omtale.
Af Pyndk
Det med at købe i blinde bliver jeg vist også nød til har ikke fundet en fysisk butik i thy der har den.
Af therunemeister
[quote="Jimmy P"...og med lg ang problemet som therunemeister beskriver og de havde aldrig hørt om det.?[/quote]
Så lyver de ;)
Af Ramuchamp
Hvis det er et problem som de selv siger ikke eksisterer, burde du så ikke kunne få en ny skærm, da det så er en fejl på skærmen jo?

Du har vel snakket med dem om det, og hvad gav de så af argument for at det ikke kunne lade sig gøre?.. (kan self også være du er lidt ligeglad og derfor ikke gider bøvlet)

For jeg bestiller snart skærmen, og jeg ville da være lidt ærgelig over hvis jeg ikke kunne bestille et par ekstra hd-kanaler :o (om end jeg nok klarer mig uden)
Af Jimmy P
Har snakket med Dansk it lager igen i dag ang leveringen. Oprindeligt bestilte jeg hos dem fordi at de kunne levere fjernsynet inden weekenden og at de var de eneste som kunne garantere en dansk model. Efterfølgende er det gået op for mig at man kan få en dansk model 500 kr billigere hos justbuyit.dk og dem tog jeg også kontakt til. De kunne dog først levere skærmen cirka onsdag i næste uge.

Nu viser det sig så at den sending fjernsyn som kommer til danmark åbentbart er den samme som bliver delt ud til dansk it lager og justbuyit.dk Så det er langt fra sikkert at jeg får min skærm inden weekenden. Har så taget kontakt til dansk it lager igen, og har fået en service og venlighed der matcher de 500 kr. Så har valgt at beholde min bestilling hos dem også selvom at der var mulighed for at spare en plov.

Just my 2 cents
Af Jimmy P
Therunemeister. Det kan godt være at de lyver, men så gør de det på en overbevisende måde. :)

Hvilken tv udbyder har du?
Af therunemeister
@Ramuchamp
De har haft teknikker ude og skifte hele mainboarded, men uden nogen løsning. Jeg venter nu på at samme teknikker skal kontakte mig igen selvom han ikke ved hvordan man kan løse problemet. Han er nu 10 dage forsinket. Sidste gang var det 14 dage efter den aftalte tid at jeg blev kontaktet trods flere telefon opkald.

@Jimmy P
Stofa (har prøvet 3 forskellige Irdeto kort), men jeg har også prøvet et Via Access (yousee), og problemet var det samme. TV signalet forsvinder helt så snart kortet indsættes.

Jeg er nok bare til skuffet, men synes alligevel at jeg bør nævne det. Hvis det ikke var for dette problem vill jeg være fuldt ud tilfreds med tv'et på næsten alle andre områder.(undtagen lige sort-niveau, men det vidste jeg godt på forhånd)
Af Jimmy P
Det er sgu da underligt. Tror eller har du hørt om andre som har samme problem eller noget lignende?

Sort niveau er jeg godt klar ikke er verdens bedste, men har selv en af de første phillips plasma skærme der kom ud og når skærmen viser (sort) så lyser den praktisk talt stuen op. Den er ydermere også virkeligt plaget af halo. Så er ganske sikker på at lg skærmen er 10 gange bedere en phillips er, som jeg ved i hvertfald er 4 år gammel.

Det eneste positive man kan sige om den phillips er at den har et fantastisk analogt billede. Men lige så snart vi skal se dvd så er det noget lort. :s
Af Perfod
har hørt der skulle være vildt meget genskær i skærmen , nogen der kan be/afkræfte det
Af MikeG
Hey, snakkede med en flink fyr hos LG og han sagde at problemerne med CA modulerne var på de tidligere produktioner og at dem der er lavet efter november (hvis jeg husker rigtigt) ikke skulle have dette problem. De "gamle" skærme skulle vist bare have opdateret deres firmware, så skulle de også virke... hmmm... var det pga. DVB-C?? Kan ikke lige huske detailerne...

Hvor slem er sort? Har aldrig haft en plasma skærm før. Er sort stadigvæk bedre end gennemsnittet for mellemklasseskærme??