Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Alle.

Håber i kan hjælpe mig med dette, jeg kan ikke rigtigt selv få det løst.

Jeg har en Zepto C42 fladskærm + en B&W Zeppelin som jeg bruger som højtaler til tv'et.

Når jeg ser TV får jeg fin lyd fra tv audio output og ned til min Zeppelin, men når jeg spiller PS3 eller ser film på den kommer der ikke noget lyd ned til Zeppelin'en. Da Zeppelin kun har en ekstra indgang og jeg helst vil slippe for at skifte stik hver gang jeg skifter mellem PS3 og Tv ville jeg gerne have det sat op sådan:

Lyd fra PS3 (HDMI) til TV, og så fra TV ned til Zeppelin.

Lige pt. bruger jeg vist den analoge tv-udgang til Zeppelin, men tror faktisk at mit tv har en SPDIF optic out - vil det hjælpe mig??

Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre??

Mvh

Bo
Af richthofen
Måske bliver lyden igennem hdmi kabel ikke konverteret videre til analog lr på dit tv - derfor ingen lyd videre?

Du skal køre optisk lyd til din Zeppelin. Det er også den bedste lyd du får. Husk at sætte lyden derefter i PS3 soundoption.
Af Bops
Jeg har også besluttet at køre optisk til Zeppelin nu - men da den kun har en indgang gør det jo så at jeg enten skal se TV med den lyd der er i fladskærmen eller skifte stik.

Men nu kan jeg i hvert fald spille Call of Duty og se film med lidt mere lyd, og så skifte stikket hvis der kommer en god film på TV.

Hører dog stadig gerne hvis der er gode forslag - jeg tænker om man måske kan få en lille boks med flere audio indgange med en slags switch. Jeg kunne bruge en forforstærker, men så ryger hele idéen med den smarte Zeppelin jo.
Af Bops
Se nu blev det pludseligt en helt anden sag - stik imod hvad jeg har fået at vide i både HIFI-klubben og i 2 data butikker kan TV'et faktisk godt sende HDMI-lyd videre til S/PDIF, som jeg så kan køre ned i Zeppelinen.

Så nu har jeg endelig både TV-lyd OG PS3 lyd til Zeppelin - Genialt:-)