Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har købt et Beovision 10 og er fuldsændig noob i det her.

Det er koblet op til mit Apple TV som jeg bruger flittigt.

Jeg har læst et sted, at man kan styre sin Apple TV med B&O fjernbetjeningen.

Hvordan får jeg det sat op? Er det gennem fjernsynets kontrol eller Apple TV'et? Jeg har klikket lidt frem og tilbage uden at finde indgangen til det.

Vh - Rex
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det skal opsættes i din B&O fjernbetjening. Du kan godt selv gøre det ved at tilslutte den til PC'en (har du Beo5?), men typisk tilbyder B&O forhandlerne at gøre det for dig.
Af Rex
Det er en Beo4, jeg har.

Kan du fortælle mig hvordan jeg går i gang hvis jeg nu skal gå i gang med det selv?

(Jeg vidst ikke, at jeg kunne slutte min fjernbetjening til min computer [mac])
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg mener heller ikke man selv kan gøre det med Beo4. Det kan derimod gøres med Beo5.

Se eventuelt tråden til BeoVision 10, hvor brugerne i slutningen af tråden taler om programmering af B&O fjernbetjeninger. Jeg har ikke selv så meget erfaring på punktet.
Af Rex
Tak. Det virker frygteligt kompliceret.

Hvis jeg går ind i butikken programmerer de den så til at styre mit device? I mit tilfælde Apple TV? Eller sætter de den blot i stand til at kunne styre de fleste devices?

Vh - Rex
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er ikke fjernbetjeningen der skal programmeres. Beo4 kan ikke programmeres til at styre andet end det den kan i forvejen. Det burde være Beovision 10, der skal have lagt de korrekte kommandoer ind, som så kan aktiveres ud fra de knapper du ønsker at styre dem fra på din Beo4.
Af Rex
Ok - nu bliver det så ikke lettere!

Betyder det, at mit fjernsyn skal ind til forhandleren for at få det lagt ind?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nu har B&O jo en glimrende brugersupport, så i første omgang ville jeg da give dem et kald og høre hvad der kræves. Jeg har da sjældent fået så god en service som i de B&O butikker jeg har besøgt - butikken på Kongens Nytorv kan specielt anbefales. Så vidt jeg ved, så er alle instruktioner til IR-betjening lagret i en XML-fil, som blot skal udskiftes.