Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg købte for næsten 2 år siden et LCD-tv fra samsung (LE-37M87BDX).

For godt en måned siden begyndte det fra tid til anden at lave koks i farverne. Det skete som regel efter en halv times brug, og hvis man så slukkede det og tændte det igen, så gik farverne i koks igen efter et par minutter. Jeg har fanget dette på min mobil, og lagt det op på youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=uGD9sHhjJS8

Nu er problemet så blevet værre. Farverne går ikke helt amok mere, men til gengæld er problemet konstant.

For det første er skærmen blevet enormt lys, specielt hvide faver skær næsten i øjnene. Mørke farver er også blevet underlige, der er en slags plamager i dem. Det er svært at beskrive, men det ligner, at nogen har skiftet fra 32 bit til 16 farver på fjernsynet. Der mangler overgangene mellem de få nuancer der er, er blevet meget skarpe.

Min skodtelefon kan desværre gengive problemerne, så i må nøjes med min dårlige forklaring :(

Ved I, hvad der er i vejen med mit fjernsyn, og er det noget jeg selv kan ordne?

Hvis ikke, er det så noget, der er dækket af reklamationsretten?

Jeg håber I kan hjælpe :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Der var problemer med orange plamager på Samsung M8 serier, så det bør dækkes af reklamationen.

Umiddelbart tror jeg ikke selv du kan gøre noget. Det tyder på at et af komponenterne i Tv'et er ved at stå af eller allerede er defekt.
Af HCKK
Tak for hjælpen Rasmus

Jeg har nu sendt min skærm tilbage til sælgeren :)