Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af niklasmayn
Jeg har lige et par spørgsmål vedr. Sony 40W5500.

Jeg overvejer at købe det, men kan forstå at det døjer med backlight bleeding. Er det noget man ligger mærke til? Er der nogen der kan uddybe lidt om dette problem?

Og hvis man får et TV med backlight bleeding er det så bad luck eller er der mulighed for ombytning?

Og sidst, hvordan viser den analog kanaler?

På forhånd tak.
Af SLL
Hvis der er forholdsvis meget bleed, så kan du godt se det i mørke film scener. Jeg har haft et Samsung B755, som havde en del bleed i siderne. Det kunne jeg godt se i film nat scener, hvor siderne var en lille smule mere oplyste.

Men jeg kunne vende mig til dig efter en uges tid. Sikre dig, at du kan få pengene tilbage hvis det viser sig der er problemet. Køb eventuelt i butik, Fona, Bilka, Elgiganten. Jeg købte hos Bilka, der har en måneds returret/pengene tilbage.

SLL
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Problemet svinger meget, så du kan både være heldig og uheldig. Undersøg det dog gerne så snart du får Tv'et ind ad døren. Hvis problemet ikke er synligt i starten, vil det heller ikke komme til syne senere.

Testen bør foretages i et mørkelagt lokale.

Her et et eksempel på clouding (det er dog ikke fra W5500), som er meget tydelig og ret generende: http://www.flatpanels.dk/billeder/belysning3.jpg
Af niklasmayn
- Hvis det er synligt fra start, kan det så blive værre?

- Hvordan er billedet på analog kanaler?
Af SLL
Rasmus Larsen skrev:Problemet svinger meget, så du kan både være heldig og uheldig. Undersøg det dog gerne så snart du får Tv'et ind ad døren. Hvis problemet ikke er synligt i starten, vil det heller ikke komme til syne senere.

Testen bør foretages i et mørkelagt lokale.

Her et et eksempel på clouding (det er dog ikke fra W5500), som er meget tydelig og ret generende: http://www.flatpanels.dk/billeder/belysning3.jpg
Bleed eksemplet var næsten ligeså slemt på det Samsung B755 jeg havde, bare op gennem begge sider på TVet + noget mere på midten.

SLL
Af Hejhenrik
jeg har lige hentet et 52w5500 i sony center på bud til 10k. har nu haft det kørende i 3 dage, bemærker bleeding fra de 2 øverste hjørner, samt venstre bund, det er synligt på mørk samt helt sort skærm. det håndterer analoge signaler rigtigt godt, et af de bedste jeg har set. regner dog med at bytte det til andet af samme model, da bleeding virker generende, godt jeg købte i sony centret, de har 14 dg. fuld returret, uanset årsag. det virker betryggende at man kan tage det med hjem og prøve det af.
Af Munken
Jeg har købt et Sony 40W5500 og der er desværre backlight bleeding fra især øverste venstre og højre hjørne. Jeg undrer mig blot over at det først er synligt efter at tv'et er blevet "varmt". Er det normalt? Jeg overvejer at benytte mig af min returret da det er generende især ved letterbox format.
Brugeravatar
Af Weissbier
Munken skrev:Jeg har købt et Sony 40W5500 og der er desværre backlight bleeding fra især øverste venstre og højre hjørne. Jeg undrer mig blot over at det først er synligt efter at tv'et er blevet "varmt". Er det normalt? Jeg overvejer at benytte mig af min returret da det er generende især ved letterbox format.
Bleeding er ikke så tydeligt, når skærmen er kold, da lyspanelet først lyser med fuld styrke, når det er blevet varmt.