Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Tom-H
hejsa jeg kom lige til at se her før da jeg skulle til at se en dvd film, der var svagt i bagrunden logoet fra TV2 News, og i den anden side var der et andet logo som svagt kunne anes.

Er det noget der forsvinder igen med tiden eller er billedet for evigt ødelagt ? Godt nok kun svagt det står men det kan ses i visse situationer, lidt træls.

Jeg har ofte mit tv stående på Tv2 News, men det er Først i dag jeg sådan rigtig har oplevet det på den måde at det var brændt lidt fast.
Af Fing
Prøv at se din DVD færdig og se om logoerne stadigt er der. Det er de nok ikke.
Af Tom-H
Fing skrev:Prøv at se din DVD færdig og se om logoerne stadigt er der. Det er de nok ikke.
Det kan godt være du har ret, at de forsvinder efter et stykke tid hvis jeg lader lidt andre billeder køre over.

Jeg ser lige filmen og tester bagefter om de er væk :)
Af xcardman
ellers er du den første i 2009/10 med burn in skade jeg har hørt om.

men nyd din film så længe
Af Tom-H
xcardman skrev:ellers er du den første i 2009/10 med burn in skade jeg har hørt om.

men nyd din film så længe
har lige chekket igen og logoet er der stadig meget svagt, jeg kan se den i starten af den dvd film, der er sådan en lys grå bagrund hvor der står Pixar henover, det er dem der har lavet den film jeg så.

Nede i venstre hjørne kan man ane TV2 news logoet, dog ingen farver i logoet.

Vil lige prøve at køre et af de programmer som er på linket fra Jeden.
Af Tom-H
Er ved at køre den Burn In Wash DVD nu, men synes ikke der sker så meget forbedring. Lader den lige køre færdig, den varer små 10 minutter denne burn in washer.

Får se om logoet er forsvundet når den er færdig.

Nu skal det lige nævnes at mit tv er tændt stort set 24/7, så det måske ikke så underligt hvis der kan være kommet lidt logo burn in fra en TV kanal ?

EDIT: nu har den kørt igennem 1 gang, logoet er der desværre endnu svagt :( Ses dog kun ved helt lyse grå hvide bagrunde.

Den burn in wash har loop så den bare forsætter forfra, kan det være den skal køre igennem nogen gange før det forsvinder ?
Af Jeden
Tom-H skrev: Den burn in wash har loop så den bare forsætter forfra, kan det være den skal køre igennem nogen gange før det forsvinder ?
Efter adskillige timers gaming var jeg i samme situation som dig. Det er ikke nok med bare 10 min. Jo længere tid det har været udsat for det, jo længere tid skal udvaskningsprogrammet køre. Jeg selv satte det igang en aften inden jeg skulle i seng og lod det stå natten over. Så var der intet.
Af Tom-H
yakken skrev:Hvis du har sat en PC til skærmen, så har jeg også lavet et program, der kan udviske retention. Det kan findes i denne artikel:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1167305835

(kig under: "Hvis uheldet er ude")
Har desværre ikke pc'en koblet til TV, men prøver at sætte den burn in washer til at køre en dag inden jeg går i seng.
Af Tom-H
Forresten hvis jeg får fjernet det burn in, kan jeg så med fordel køre den der Break In bagefter ? Eller virker det kun hvis man kører den i starten lige når man har fået TV'et?

Hvis jeg med fordel kan køre den Break In bagefter, hvor lang tid skal den så køre?
Af Ramuchamp
Altså du kan jo sagtens køre den nu, men du siger selv at dit tv står tændt 24 timer i døgnet, så antager at tv'ets samlede tændt-tid snart nærmer sig de 200?..

For den der break-in disc er for det første mest beregnet til ældre generations-plasmaskærme, som havde meget støre retention og burn-in tendenser end din skærm - din skærm er en af de bedste til at undgå det nu om dage.
Og ydermere er den beregnet til at breake dit tv ind i de første 200 kritiske timer.
For det er primært mens panelet er nyt at det er sårbart.
Mit gæt er at når du engang har fået vasket din retention væk fra din skærm så ser du det aldrig/næsten aldrig igen, da dit panel efterhånden er blevet ældet en del. Men det er klart at der er kommet lidt retention her i starten når det står så meget tændt, men når du runder de 200 timer ser du nok ikke mere til det :)

Men at bruge den break in skive på dit tv er bare spild af strøm :)..
Af cybamerc
Tom-H skrev: Den burn in wash har loop så den bare forsætter forfra, kan det være den skal køre igennem nogen gange før det forsvinder ?
Det skal formentlig køre i adskillige timer. Jeg har et PZ85, der lider meget af retention, og jeg måtte køre burn in wash flere nætter i træk for at fjerne et logo fra skærmen.
Af Tom-H
Ramuchamp skrev:Altså du kan jo sagtens køre den nu, men du siger selv at dit tv står tændt 24 timer i døgnet, så antager at tv'ets samlede tændt-tid snart nærmer sig de 200?..

For den der break-in disc er for det første mest beregnet til ældre generations-plasmaskærme, som havde meget støre retention og burn-in tendenser end din skærm - din skærm er en af de bedste til at undgå det nu om dage.
Og ydermere er den beregnet til at breake dit tv ind i de første 200 kritiske timer.
For det er primært mens panelet er nyt at det er sårbart.
Mit gæt er at når du engang har fået vasket din retention væk fra din skærm så ser du det aldrig/næsten aldrig igen, da dit panel efterhånden er blevet ældet en del. Men det er klart at der er kommet lidt retention her i starten når det står så meget tændt, men når du runder de 200 timer ser du nok ikke mere til det :)

Men at bruge den break in skive på dit tv er bare spild af strøm :)..
hehe ja de 200 timer er for længst nået :p

Må være over 1000 timer nu tror jeg, eller tæt på.