Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dlassen
Hej. Jeg skal ud og have et nyt TV og har set på følgende:
Sony 40W5500
Samsung LE40B755
LG SL8000
Philips 42PFL7404H
Sony 40Z5500

Mit spørgsmål er hvilket af disse tv har bedst value for money, og er der evt. andre tv i prisklassen 6-8000?
Af dlassen
Mange tak for svaret.

Er der virkelig så meget mere at komme efter i Z5500 og SL8000 at det er de 2500 - 4000 kr. mere værd i forhold til f.eks. W5500?

Er nogle af disse fjernsyn betydeligt ringere end de andre til xbox?
Af dlassen
Ok. Efter at have læst noget mere om TVene, og efter et kig i tegnebogen, vurderer jeg at Z5500 nok er for dyrt.

Så det bliver nok et valg mellem:
42SL8000 set til 7868
40W5500 set til 5899
42G10 set til 6695

Hvis prisen tages ind i betragtningen, er der så noget der retfærdiggør de ekstra penge for G10 eller SL8000?

Der skrives i mange andre tråde at G10 er faldet helt vildt. Vil det sige at man reelt set får et tv til 8000 for 6600? (hvis det giver mening hvad jeg skriver?)

Jeg er ret vild med usb porten i SL8000 og mkv kompatibilitet, men er der nogle der har erfaringener med at afspille hd-mkv film gennem usb-porte?
Er data overførslen hurtig nok (tænker både på harddiske og flashdrives) eller lagger billedet helt vildt?

Hvis ikke dette er hurtigt nok, kan jeg ikke rigtigt se hvad jeg skal bruge usbstikket til.

Mange tak for jeres hjælp
Af Rodding
skynd dig ned i expert og køb W5500 på tilbud.
Kanon lækkert tv, med sindsygt godt billede.
Tvivler på at nogen af de andre tv vil have et markant bedre billede, synes jeg virker umuligt fordi det er bare så godt et billede ;D
Af Jacob23
KØB G10

Læs anmeldelserne herinde! og du vil komme frem til at det klart er bedre end de andre. Sammenlignet med W5500 er det helt sikkert det bedste.
Af dlassen
Mange tak for svarene, selvom de selvfølgelig går i konflikt med hinanden, men det er vel sådan det er. Der er jo ikke et rigtigt svar.

Jeg må jo nok tage ned i butikkerne i morgen og sammenligne.

Er der ingen input om SL8000, udover rasmus' oprindelige svar?

Endnu engang mange tak. Det er sku rart at høre fra andre, når man er lidt lost i det her
Af hanhjort
jeg er enig med Rasmus' svar, fordi det var lige de 2 modeller + Z10 jeg tilsidst stod og skulle vælge mellem da jeg skulle købe for ca. 2 mdr. siden. Valget stod blev LG SL8500 og det har jeg ikke fortrudt, men det siger alle nok. Mit ultimative krav var SPORT udsendelser, design + tykkelse og strømforbrug. Dette opfyldte LG, særlig når det skulle hænge på væggen. Alle vore gæster er vildt imponeret over billedet og brugerfladen. Stikkene på bagsiden lider dog af de sædvanlige skavanker og når det skal sidde tæt på væggen, så kan man ikke komme til. Jeg har løst det ved at koble kablerne til - så de er tilgængelige uden at tage skærmen ned af væggen (sidder ialt 8 cm fra væggen).
Jeg har dog problemer med afspilningen af mine AVI filer, MEN LGs hotline løste det hurtigt - det er jo også et kriterium når man investerer.
Af keler
Jacob23 skrev:KØB G10

Læs anmeldelserne herinde! og du vil komme frem til at det klart er bedre end de andre. Sammenlignet med W5500 er det helt sikkert det bedste.
Enig.

G10 er noget bedre end eksempelvis w5500.
Af dlassen
var lige i fona og se på TV i dag.

De havde ikke SL8000,

men både G10 og W5500.

Var generelt imponeret over G10, men de viste en prøvefilm hvor de filmede en roterende globus forholdsvis tæt på. Her synes jeg den hakkede en del.

Har det noget med Inteligent Frame Creation at gøre?

Eller er det bare en af manglerne ved TVet?

Hvordan er TVet til sport (især NFL) og xbox spil?
Af rlm
Har LG SL8000 ikke utroligt meget genskær? Det synes jeg nemlig efter at have set det "live" hos elgiganten. Og det var ikke SL8500'eren.