Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af suse
Jeg har netop erhvervet mig et 42SL8000. Jeg har tilsluttet en Viasat hd-boks og når fjernsynets lydstyrke er <=5, så er der en mærkelig syntetisk støj. Jeg ringede til LG. som meddelte, at det er normalt med støj på LCD-fjernsyn, når lyden er svag. De mente dog ikke at støjen burde optræde ved en lydstyrke på 5.

Er der andre der har oplevet lignende ? eller skal jeg returnere TV'et

/Morten
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Varierer støjen ligesom om der kommer små syntetiske knister? I så fald skyldes det typisk en løs forbindelse, eller et dårligt kabel.

Har du f.eks. et kabel, der ikke sidder helt tilsluttet (altså kun halvt inde eller 2/3 inde i porten)?
Af suse
Jeg har lige tjekket kablet og det sidder fint nok. Jeg prøver at købe et nyt i morgen, og så må jeg håbe støjen forsvinder.

Men er det rigtigt at der er støj på LCD-skærme ved lav lydstyrke ?

/Morten
Af Kroghen82
Hej

Jeg tror ikke det hjælper noget at købe et nyt kabel.
Det er vist et generelt problem SL8000 modellen har. Har i hvert læst flere her på siden og andre sider som beskriver det
Min egen skærm som også er en 42SL8000 har samme problem som du beskriver. Det er ligesom der er en svag susen fra højtaleren. Har dog lagt mærke til at den kun er der når der er billede med lyd på skærmen. Hvis der f.eks er en sort overgang i et program hvor der tilsvarende ikke er lyd er der ingen summen.

Lidt irriterende at modellen har dette problem. Har dog lært at leve med det
Måske noget der kan løses i en software opdatering? Man kan da håbe
Af suse
Jeg har nu prøvet at afspille via USB og her var der absolut ingen støj, så støjen må vel komme fra signalet fra Viasat-boksen eller fra fjernsynets konvertering af det digitale signal til analogt.
Af hanhjort
jeg har et LG 42SL8500 og der er absolut ikke noget støj / susen når jeg bruger de digitale signaler fra YouSee.