Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lolk
Må man spørge hvad dit tilbud med sorround lyder på?
Af toadbob
Forstår ikke i absolut vil have fullhd på en plasma skærm, da forskellen er så lille. Jeg har haft G10 og PQ6500 stående ved siden af hinanden mange gange, og jeg ser stadig PQ6500 som det bedste køb og flotteste skærm.

Den gør det sku godt!
Af jakobkp
Ja Lolk..

Tilbuddet lyder på:

LG 42PQ6500
HT32S LG Home Cinema System HDMI
Playstation3 120gb slim
2 stk. HDMI Cable
Digital Toslink

Til en samlet pris på 11k

Toadbob:
Lyder lækkert :) Så blev jeg da lidt mere "sikker"
Af Lolk
Okay

Lyder sku som et godt bud. Har set PQ6500 koster 7999,- hos dem.
Så det da en god rabat!

Ja jeg er også snart overbevist om det bliver PQ:)
Af Creed
Hej.
Sjovt. Jeg har netop ud fra bla. anmeldelserne bestemt mig for at det var en Panasonic TX-P42G10 jeg skulle ind og have, men sælgeren foreslog også LG 42PQ6500..
Den står også til 6999,- i min lokale elgiganten, men findes da billigere..

http://www.justbuyit.dk/shop/lg-42pq650 ... 5949p.html

Men jeg er også meget i tvilv. Kommer til at se til spil og Blueray fra PS3, men det er også det eneste der kommer til og være i 1080p.. Ellers blir det dvd og tv..
Og der tror jeg næppe at der blir en forskel at spotte.
For mig peger det mod LG'en:
Pænere design
Fine "gadgets" som usb tilslutning der spiser alt man smidder i den.
MEN det er dog ikke nok til jeg er sikker. usb tilslutningen er ikke noget PS3'en ikke kan klare.

Dog sagde sælgeren at lyden var klart bedre i LG'en. Men det blir kun under nyheder o.l. at det blir TV'et egne højtalere der skal spille. Ellers kommer det over anlægget.

Panasonic'en er ikke nær så flot designet, men er rost af mange OG ER I FULLHD..
Men er godt 2000 kr dyrere..

Så mit spørgsmål er ligesom jakobkp's:

Er de 2000 kr og FullHD det værd? :)

Sælger siger LG'en har mere dybde i sit billede, jeg er ikke utilbøjelig til at give ham ret. Men det faktum at G10'en har FullHD roder hele tiden i baghovedet..
Men igen, de 1080p blir nok kun brugt i 10-20% af tiden..
Af Creed
Slet ikke nogen der har et indput?? :)
Af Sten
Jeg vil helt klart gå efter Panasonic G10.

For et par måneder siden købte jeg LG PQ6500 (kan læses om et andet sted i dette forum), som skulle være afløseren for mit snart 3 år gamle Panasonic 42PX60 (HD-ready og med MPEG2). Skuffelsen var stor, idet jeg ikke kunne se forskel på billedkvaliteten overhovedet. Så der var intet at komme efter ... bortset fra et smukt design og lækker brugerflade. Lyden var tynd! Jeg kan slet ikke følge den sælger, som du har talt med hos Elgiganten. Men Elgiganten er nu også Elgiganten ... ref. alternative salgsmetoder mv., hvilket der er skrevet mangt og meget om i dette forum.

Bortset fra det, LG'en gik retur, idet jeg ikke oplevede merværdi for pengene iht. billedkvaliteten. Før købet var jeg forresten i dialog med LG's support afdeling, idet jeg gerne ville have oplysninger om, hvad forskellen var på PQ6000 og PQ6500. Prisforskellen på daværende tidspunkt var kr. 1.500. Som udgangspunkt var PQ6500 opdateret på mange områder - jf. LG's support - men det skulle senere vise sig, at der blot var tale om en opdatering mht. tuneren. Intet andet! (Kan også læses om et andet sted i dette forum.)

Kort tid efter købte jeg LG SL8000. Nuvel, en anden teknologi, men den skulle nu have chancen efter de fine anbefalinger flere steder. Designet igen helt i top. Ja, det var "forelskelsen" ved første blik. Lyden endnu tyndere end LG PQ6500. Billedkvaliteten ... ja, nu er det en anden teknologi med de fordele og ulemper det medfører.
Jeg har i hele min købsproces oplevet en ret så ringe viden fra LG´s supports side om deres produkter. Ind imellem har jeg haft den fornemmelse, at de har gættet sig til svaret eller har raflet om hvilket de skulle give mig. Det har været en meget skuffende oplevelse, og har naturligvis gjort mig betænkelig efterfølgende. Da jeg senere konfronterede LG Support med deres urigtige oplysninger, så blev der helt stille. Supportafdelingen er åbenbart nedlagt! ;)
(Kan også læses om et andet sted i dette forum.)

For få uger siden fik jeg den mulighed, at låne et Panasonic G15, som er den "lille" storebror til G10. Panelet skulle være identiske på de to - i øvrigt sammenfaldende med V10. Det var en helt ny billedoplevelse der sprang mig i hovedet (kan også læses om et andet sted i dette forum.) I dag kan jeg faktisk tage mig selv i blot at betragte detaljerne i billedet, og helt glemme ord og handling i filmen/udsendelsen. SL8000 er nu tilgået soveværelset - det er et godt billed, men slet ikke på højde med G15, og så er LG'en et - ligesom PQ6500 - nysseligt TV at have på væggen.
Af keler
PQ serien er bedre end px60. Jeg har haft et px80 før mit PQ og PQ er en tand bedre.

Lyden i PQ serien er også¨god syntes jeg - Bedre end i px80 og x10.

Hvis jeg skal give min mening, hvor PQ ligger så må det blive sådan:

PQ
x10
g10

Et område hvor PQ halter lidt, er sortniveau. Her er eksempelvis x10, et par klasser bedre.
Af Supergris
Har et 50 " PQ 6000 og er FULDT tilfreds med billedet...
Mangler endnu at se et billede, der er væsentligt bedre, efter der er leget med de mange indstillinger!!!
Af Creed
Det der også taler for mig mod PQ6500 er :
Pris
Strømforbrug
Design (vil til enhver tid komme efter et godt billede)

Og så det faktum at langt de fleste af mine PS3 spil alligevel kun er i 720p.. Af alle de medier jeg har so-far er det kun to af dem der er i 1080p.. (min blueray samling på en disk, vokser.. Bare rolig:) )

Men jeg vil ærge mig gul og blå over at have sparret lidt for så at finde ud af det er noget "bras"

Det skal samtidigt med at min afstand til skærmen er små 3 meter, og jeg mener selv at jeg på den afstand med en 42" ikke kan se forskel på HD og FullHD..

Det lyder som om jeg hælder til PQ6500. Men det gør jeg ikke! Er total 50/50..

Om lyden er bedre.. Hmm.. Lyden blir kun brugt når tv'et tændes og til alm. zap-zap..
Så snart der er en film blir det over ænlægget, og ved dvd/blueray kommer lyden slet ikke over tv'et.. Dødssynd! :D

Sælgeren vil helt klart sælge mig en LG, pga billedet og lyden.. MEN ja, det er en sælger, og ja det er en sælger i Elelefanten.. Stod i længe og kiggede på de to og ved samtlige mennesker han snakkede med blev de tilbudt en PQ6500 til 5500 kr. G10'eren har de til 6999,-

_
Ps. håber ikke du føler jeg hijacker din tråd jakopbp.. ;)
Af Creed
Tak for det.. De er nær læst..:)
Men det er stadigt svært. Det er ikke lige frem de bedste anmeldelser LG får.
I morgen går turen til centeret, og så kigger vi lige en gang mere.. Så er det jo så det om man lige skal vente og se om CES2010 bringer noget spændende..

Men mon ikke valget falder på en G10... måske
Af Lolk
SÅ Nu har jeg bestilt et stk PQ6500.

Skal nok prøve a huske at give det en anmeldelse nå jeg har leget lidt med det!!
Af jakobkp
Sku der tilfældigvis være nogen der arbejdede i Elgiganten, og vidste lidt om hvor meget man ku presse prisen på en G10 sammen med ps3 + surround? :D Altså i forhold til de 6999,- de tager for G10'eren nu.. Og om man kan få noget seriøst rabat når man køber mere oven i?