Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hfur
Jeg søger lidt information om blue-ray afspillere og som sagt om nogen ved noget omkring formatets levetid, nogen har sagt til mig, at der er et nyt mere bæredygtigt på vej ;;)
Men hvis det er en and og man trygt kan kaste sig over køb af blue-ray afspillere, kan nogen så anbefale mig det rigtige køb.

jeg købte i sept 09 et 40 tommer LED TV fra samsung model UE40B6050V og en Soundbar HT-WS1R/XEE - TV'et har ingen scart indgang,blot et konverter men har 4 HDMI indgange 8) Det er vigtigt for mig, at jeg skal kunne se mine "gamle" DVD film :) og jeg er ikke indstillet på at give en milliard på maskinen O_O

kan nogen råde mig? hfur
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Der er ikke noget nyt på vej som substitut for Blu-ray - hvert fald ikke i kommerciel sammenhæng, men det man taler om, er om Blu-Ray ikke bliver overhalet indenom af internettet, hvor man så kan hente eller leje filmene direkte ind på Tv'et.

I mine øjne er Blu-Ray ikke direkte truet af internettet. Internettet vil formentlig blot komplementere Blu-Ray formatet, så filmmarkedet i fremtiden bliver endnu større.

Jeg synes trygt du kan købe en Blu-Ray afspiller. Jeg kunne ikke undvære min. En PS3 er et godt bud, ellers så se denne nyhed: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1261920078
Af noxity
Det er korrekt at Blu-ray har en "begrænset" levetid. Hvor lang tid det holder som primære kilde til 1080P, afhænger udelukkende af to ting. Hvor lang tid der går før store dele af den vestlige befolkningen kan opretholde ca. 40mbit udelukkende til streaming, og hvornår "de store kanoner" tør satse på online streaming af HD-film.

Med mediebranchens villighed til at satse online, betyder det at der nok vil gå nogle år før at denne form bliver den primære. Bare se hvordan det går med online salg af musik. Efterspørgslens har været der i mange år, og først nu begynder der at ske noget.

Det betyder også at Blu-ray vil være at finde i butikkerne i mange år endnu. For efterspørgelsen på fysiske medier, forsvinder ikke bare sådan lige.

Konklussion:
Hvis du vil vente på online HD-streaming, så kan du vente i lang tid, så du kan roligt købe dig en Blu-ray afspiller.

Hvilken Blu-ray er et godt spørgsmål. Jeg ville nok anbefale en Samsung, når du har et Samsung TV. Så kan du bruge samme fjernbetjening.
Af Jeden
Jeg er ovenud lykkelig for min BD maskine. Ikke nok med at Bluray film ser fantastiske ud så opskalerer den også de gamle dvd film.

Hos Sparshop har de storebroderen til min til MEGET billige penge og de leverer den kodefri (dvd delen!!)

http://sparshop.dk/optagere-og-afspille ... -1664.html