03 jan 2010, 13:45
købte for nogle uger siden et B850 fra jaman.dk , det blevet leveret på under 2 timer i københavn (stik den).
Jeg var i ekstrem vildrede med hvilket et jeg kunne købe og ærligt talt hjælper de flere review sites ikke da alle tv har mindst en fejl.
Jeg endte så med et B850 dels fordi billedet skulle være bedre end bare godt og dels fordi at selvom designet kun er en sekundær ting er dette et af de pæneste apparater du kan opdrive.
Mit har ikke andet end en svag summen som du ikke kan høre medmindre tvet er muted. Bevægelser flyver bare afsted, man kan spille modern warfare 2 på bæstet , dog var left4dead ekstremt desorienterende i forhold til en normal 23" pc skærm.
Sort er flot og skygger er ok, slf er LED tv istand til at lave samme sort, men jeg synes ikke de er istand til at holde farverne når man ser dem fra siderne og det er B850 ,m ergo sparer du penge til en motorfor hvis du har en stor sofa, jeg synes heller ikke de LED tv jeg har set (samsungs alle Bx000 serier) er gode til bevægelse.
Største anke er retention , dette tv har meget nemt ved det dvs midlertidig fastfrysning af statiske billeder og det er skide irriterende når man bruger det som pc monitor, i starten ,, så finder man ud af at når man har statiske billeder på er det fordi man bare fedter rundt i sine filer og at en film meget hurtige fjerner sporene.
Anden største anke er lyden , som stinker, men det gør den på alle tv jeg har set i mange mange år minus beolab 7-40 som jeg faktisk har brugt nogle dage med hos en ven, det er et rigtigt flot apparat men dets billede er ikke nær på højde med B850 eren.
Alt i alt tror jeg (er ikke professionel tester ) at PS50B850 pt er det tv hvor du får mest for de ca 10000 det koster på danske netsites nu, og husk du har 14 dages retur ret på nettet hvis lortet larmer for meget.
Forskellen er udover designet også hvormeget internet tv det kan, og panelet burde også være anderledes, ihvertfald lader det på review sites til at B650 performer under B850 billedemæssigt, det kan også være billede kredsløbende, udover det er det formentligt meget strømslugende end B850 der bruger ca 230 watt i 50" modellen