Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hapseleg
Er jeg den eneste der er ved at blive lidt irreteret af blæser støjen? hvis jeg ikke har noget lyd på eller har skruet rimelig meget ned så synes jeg det er en halv irreterende susen den afgiver.

Og nu vi snakker om støj. Hvis jeg har et helt lyst eller hvidt billede på den afgiver den en høj hyle tone som kommer omme bagfra tæt ved blæserne, er det bar mit tv eller?

-Hapse
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Støejn på det helt hvide billede kan også stamme fra selve plasma-panelet. Plasma paneler arbejder mest, når der er lyse farver.

Prøv eventuelt at stil sprøgsmålet i tråden til G10 anmeldelsen. Der kigger de andre G10 ejere hvert fald også med.
Af therunemeister
Som jeg har nævnt en bunke gange herinde, så er de to problemer en stor del af grunden til at jeg byttede mit til et LG 50PS8000 istedet. Det, og så at når den viser de hvide elementer, og støjen er værst, så kan man også se billedet blinke/vibrerer.
Af mik
Æv, g10/v10 lød ellers som favoritskærmen til stuen..

Men blæserstøj og hyletoner må da klart diskvalificere et TV!

Findes der et alternativ?

Jeg søger et 42'' uden støjproblemerne, men ellers kan levere samme billedkvalitet som g10/v10.
Af Sten
@mik

Har du haft de omtalte TV hjemme i privaten?

Har selv en G15 og oplever ikke nogen hyletone. Blæserstøj?! OK, hvis jeg går helt tæt på skærmen eller sætter den på mute, så kan jeg høre en svag susen, men som på ingen måde er generende.